۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۸۴۷
بر اساس نتایج یک مطالعه جدید؛

ابتلای مجدد به کرونا حداقل ٦ ماه پس از بهبودی بعید است

نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شد، نشان می‌دهد افرادی که به کووید۱۹ آلوده بوده اند، دست کم ٦ ماه در برابر ابتلای مجدد به این ویروس محافظت می‌شوند.
ابتلای مجدد به کرونا حداقل ٦ ماه پس از بهبودی بعید است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دیوید اییر از محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس که این تحقیق را انجام داده است در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: آلوده بودن به کووید۱۹، حداقل برای ٦ ماه از عفونت مجدد اکثر افراد به این ویروس پیشگیری می کند و این خبر واقعا خوبی است ، زیرا می توان اطمینان داشت که حداقل در کوتاه مدت ، بیشتر افرادی که به کرونا مبتلا می شوند ، دیگر به آن مبتلا نخواهند شد. 
وی که استاد گروه بهداشت جمعیت دانشگاه آکسفورد است، گفت: ما از نتایج یک مطالعه قبلی متوجه شدیم که سطح آنتی بادی با گذشت زمان کاهش می یابد اما این مطالعه اخیر نشان می دهد که در افرادی که به ویروس کرونا آلوده شده اند، مصونیت هایی وجود دارد.
اییر و همکارانش برای این مطالعه که هنوز در یک مجله پزشکی منتشر نشده و مورد بررسی قرار نگرفته است ، در فاصله زمانی میان ماه های آوریل و نوامبر (فروردین تا آبان) آزمایش مکرر آنتی بادی را بر روی ۱۲ هزار و ۱۸۰ از کادر مراقبت های بهداشتی در بیمارستان های دانشگاه آکسفورد انجام دادند.
به گفته محققان تا ماه نوامبر ، هزار و ۲۴۶ نفر از شرکت کنندگان، آنتی بادی هایی علیه این ویروس جدید کرونا تولید کرده بودند، در حالی که بقیه آنتی بادی نداشتند.
این محققان تاکید کردند: تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان می دهد که هیچ کدام از افرادی که آنتی بادی هایی علیه ویروس کرونا داشتند در طی حدود تقریبا هفت ماه دوباره به این ویروس آلوده نشدند اما ۸۹ نفر از بیش از ۱۱ هزار نفر کادر بیمارستانی که بدنشان آنتی بادی هایی علیه ویروس این محققان کرونا تولید نکرده بود، در طول این مطالعه دوباره به این ویروس آلوده شدند.
آنتی بادی، پروتئین هایی است که سیستم ایمنی بدن انسان برای مبارزه با عفونت تولید می کند. مطالعات نشان داده اند که آنتی بادی های ضد ویروس جدید کرونا، سطوح مختلفی از ایمنی را در برابر عفونت ارایه می دهند.
برخی محققان متوجه شده اند که ایمنی بدن تا هفت ماه طول می کشد ، در حالی که دیگران معتقدند که این دوره زمانی ممکن است در برخی افراد تنها ۹۰ روز باشد.
موارد متعددی از عفونت مجدد گزارش شده است که در آنها افراد مبتلا به کووید۱۹ ، بهبود یافته و دوباره پس از چند ماه آزمایش کرونای آنها - با سویه متفاوتی از این ویروس- مثبت می شود.
همه این مطالعات در مورد ایمنی و عفونت مجدد پیامدهایی دارد زیرا محققان به دنبال ابداع واکسنی علیه ویروس کرونا هستند تا به این همه گیری پایان دهد.
با این حال این محقق گفت: ما به پیگیری این مطالعه بر روی کارکنان مراقبت های بهداشتی به دقت ادامه می دهیم تا متوجه شویم که محافظت ایجاد شده بر اثر آنتی بادی ها چقدر طول می کشد و درصورت ابتلای مجدد این افراد به کرونا، عفونت قبلی چه تاثیری بر شدت عفونت جدید خواهد داشت.
 
مرجع : دانشگاه آکسفورد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما