۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۰۸۸

انتشار اسامی متخلفان تغییر رشته گروه پزشکی دانشگاه آزاد بلامانع است

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: انتشار اسامی متخلفان تغییر رشته گروه پزشکی دانشگاه آزاد از نظر وزارت بهداشت منعی ندارد.
انتشار اسامی متخلفان تغییر رشته گروه پزشکی دانشگاه آزاد بلامانع است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو به نقل از مهر، دکتر کیانوش جهانپور، افزود: مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو این است که ۱۳۴ نفر دانشجوی دانشگاه آزاد در گروه علوم پزشکی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در سال ۹۶ باید منع تحصیل شوند، چراکه این افراد حدنصاب های لازم و شرایط قانونی نشستن بر صندلی دانشگاه در رشته های مذکور را نداشته اند.

وی افزود: این تعداد ۱۳۴ نفر در سال ۹۶ در دانشگاه آزاد در گروه علوم پزشکی مشغول به تحصیل شدند و این مصوبه به موارد پس از این سال و قبل از این سال هم قابل تسری است و به نظر ما اعداد بیشتر از این تعداد خواهد بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: این افراد بعضا یا از دامپزشکی تغییر رشته داده اند و علی الظاهر از امتیاز تسهیلات فرزندان هیئت علمی استفاده کرده اند که در این زمینه واجد حدنصاب قانونی نبوده اند، بنابراین صلاحیت نشستن روی صندلی رشته های گروه پزشکی را نداشتند.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو این مصوبه شامل موارد قبل و بعد از سال ۹۶ هم خواهد بود.

دکتر جهانپور یادآور شد: درست است که تمامی این دانشجویان، دانشجویان دانشگاه آزاد بوده اند، اما شورای سنجش و پذیرش و یا دانشگاه آزاد می توانند این اسامی را منتشر کنند. حداقل از نظر وزارت بهداشت انتشار این اسامی بلامانع است و قاعدتا این موضوع به وزارت بهداشت بر نمی گردد.

وی تاکید کرد: مصوبه منع تحصیل این ۱۳۴ نفر به اتفاق آرا بوده است، زیرا این موضوع از مصادیق مشخص تخلف، رانت و بی عدالتی آموزشی است و به هیچ وجه وزارت بهداشت از این موضوع کوتاه نمی آید.

 دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت دوشنبه دوم دی ماه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تالار سینا و صدرا این دانشگاه گفته بود صندلی دانشگاه، جای افراد فرهیخته و نخبه است و نباید به دلیل رانت یا استفاده از پول و موقعیت پدر یا مادر، جای فرزند فرهیخته و نخبه کشاورز، کارگر و اقشار ضعیف جامعه را به فرزندان بی سواد برخی افراد پولدار دهیم.

وی اضافه کرده بود: از روزی که به وزارت بهداشت آمدم، بر این موضع ایستادگی کردم، دو روز پیش، ۱۳۴ نفر متخلف آقازاده و خانم زاده، از دانشگاه علوم پزشکی آزاد بیرون رفتند، این افراد نه حدنصاب علمی را کسب کرده بودند و نه سواد لازم داشتند.

وزیر بهداشت یادآور شده بود: ما مخالف تحصیل فرزندان افراد دارای توانایی مالی نیستیم، اما به شرط دانایی و نخبگی. صندلی دانشگاه را به فرد بی سواد ندهید، چون در آینده جان مردم را به یک پزشک دروغگوی متقلب می سپاریم و پزشکی که با تقلب، صندلی دانشگاه را گرفته و حق دیگری را خورده است، چطور می تواند از حقوق بیماران دفاع کند؟ مقابل فساد، محکم ایستادگی و به خدا اتکا کنید و اگر حتی از ستاد وزارت بهداشت خواستند چیزی را تحمیل کنند که با فساد آمیخته باشد، آن را به سطل زباله بیاندازید.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما