۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۱۱۲۰
وزیر بهداشت:

۵۰۰۰ «پرستار» در اسفند جذب می‌شوند

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر مجوز استخدام ۹ هزار پرستار را اخذ کرده‌ایم؛ البته در مرحله نخست نتوانستیم این تعداد پرستار جذب کنیم، اما در اسفند حدود ۵ هزار پرستار دیگر نیز جذب خواهیم کرد.
۵۰۰۰ «پرستار» در اسفند جذب می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، وزیر بهداشت در نشستی  با اعضای شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه پرستاران علیرغم طولانی شدن پرداخت‌ها و مشکلات در حال ارائه خدمت هستند، گفت: اعضای دوره پنجم شورای عالی، کار آمدترین اعضا نسبت به سایر دوره‌ها به شمار می‌روند .

وی با اشاره به اینکه عدم تعریف هویت برای گروه‌های دیگر  یکی از آسیب‌های نظام سلامت به شمار می رود اما پرستاران باید دارای استقلال شخصیتی و درآمدی باشند، اظهار داشت: جامعه پرستاری باید به سمت پرستاری جامعه نگر پیش رود و آنها باید ماهرترین و زبده ترین افراد نظام سلامت باشند؛ زیرا ارتباط اول با بیمار توسط پرستاران صورت می‌گیرد؛ بنابراین باید مهارت مدیریت بیمار را داشته باشند و علاوه بر بیمارستان‌ها باید در منازل و جامعه هم به ارائه خدمات بپردازند.

وزیر بهداشت  با اعتقاد به اینکه پرستاران از زبده ترین افراد نظام  سلامت به شمار می‌روند،  تصریح کرد: دکترای پرستاری نیز باید مدیریت سلامت را برعهده بگیرند.

نمکی در خصوص مشکلات پرداختی در سیستم سلامت، اظهار  داشت: دریافتی پرستاران از درآمد پزشکان پرداخت می‌شود که باید اصلاح گردد و سیستم فی فور سرویس تغییر کند و به سمت DRG پیش رویم تا سایر گروه‌ها نیز بتوانند از منافع آن منتفع شوند.

وی با اشاره به طرح قاصدک، یادآور شد: از مخالفین سر سخت طرح قاصدک هستم و این طرح باید سریعا لغو شود. برای اصلاح این‌ مهم باید کارگروهی متشکل از شورای عالی و معاونین وزارت بهداشت تشکیل شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای جایگزینی یک طرح به جای قاصدک باید سه شاخصه مد نظر قرار گیرد، افزود: عادلانه بودن ، ایجاد رضایتمندی و همخوانی  شرایط اقتصادی کشور می‌تواند در اصلاح این مهم کمک کننده باشد. با همدلی و همفکری باید  مشکلات را حل کرد.

نمکی با بیان اینکه یکی از مشکلات تخت‌ها،عدم باز توزیع صحیح نیروی پرستاری است و باید این امور اصلاح شود، گفت: در حال حاضر مجوز استخدام ۹ هزار پرستار را اخذ کرده‌ایم اما در مرحله نخست نتوانستیم این تعداد پرستار جذب کنیم اما در اسفندماه  حدود ۵ هزار پرستار دیگر نیز جذب خواهیم کرد. 

وی عنوان کرد: استفاده از نیروهای غیر حرفه‌ای که جایگاه حرفه پرستاری را با خطر مواجه کند، غیر منطقی است.
وزیر بهداشت یادآور شد: افزایش تعرفه‌ها موجب افزایش هزینه‌های سازمان‌های بیمه گر شده که باعث ایجاد معوقات پرستاری شده است و تا روز پرستار امید می‌رود بخش قابل توجه‌ای از معوقات پرستاری پرداخت خواهد شد .

نمکی با بیان اینکه معوقات در دانشگاه‌ها مختلف یکسان نبوده و برخی از دانشگاه‌ها در پرداخت بهتر عمل کرده و معوقات کمتری دارند، عنوان کرد: کتاب ارزش‌های نسبی در حال بازنگری است و سازمان نظام پرستاری هم می‌تواند در این مورد هم افزایی داشته باشد .
وی با اشاره به تربیت نیروی پرستاری، افزود: نهادهای پرستاری در خصوص تربیت نیروی پرستاری به یک اجماع دست یابند و ما هم پذیرا خواهیم بود. 

وزیر بهداشت با اشاره به صلاحیت حرفه‌ای، تصریح کرد: صلاحیت حرفه‌ای نیز باید برون سپاری شود و توسط سازمان نظام پرستاری اعطا شود و سازمان نظام پرستاری نظارت دقیق بر این امر داشته باشد.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما