کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت:

استانداردهای درمانی برای گردشگران سلامت افزایش یافته است

28 دی 1398 ساعت 10:51

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درگذشته دلالان آبروی نظام سلامت را در ارائه خدمات توریست درمانی می‌بردند اما اکنون با سختگیری‌هایی که در استانداردهای این خدمات اعمال می‌شود، مسیر روشنی در پیش داریم.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، علیرضا عسکری روز شنبه در نشست مشترک روسای بیمارستانهای فعال در عرصه گردشگری سلامت افزود: تحریم ها، بسیاری از حوزه های کشور را نشانه رفته و در این شرایط گردشگری سلامت هم تحت تاثیر قرار می گیرد. همه از مشکلات آگاه هستیم و باید به دنبال راه حل باشیم.

دلالان آبروی نظام سلامت را خدشه دار کرده اند

وی گفت: در سال های گذشته فعالیت دلالان آبروی نظام سلامت دچار خدشه کرده، بنابراین تغییر مسیر یک ضرورت انکار ناپذیر است. برای تغییر باید از خودمان در وزارت بهداشت و بیمارستانها شروع کنیم. یکی از تغییرات این است که باید بیمارستانها به توانمندی های هر چه بیشتر مجهز شوند.

باید انتظارات گردشگران سلامت را تامین کرد

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: وقتی یک گردشگر سلامت با سطح انتظار خاصی وارد کشور می شود باید انتظاراتش برآورده شود. به همین علت در صدور مجوز بیمارستانها مراکز مجاز جذب بیمار خارجی و توریست درمانی استانداردهای سختگیرانه تری اعمال شد و انتظارات جدیدی اضافه شد، از جمله اینکه بیمارستانهای فعال در این عرصه باید سایت اطلاع رسانی پویا داشته و کارشناسان آگاه به زبان های خارجه را در اختیار داشته باشند. سایت این بیمارستان ها در واقع باید مسیر درمان را از ابتدا تا انتها مشخص کند. کف انتظار این است که بیمارستان ها تمام مسیر درمان را شفاف معرفی کنند.

عسکری اضافه کرد: این یک واقعیت است که هم از نظر کیفت کادر درمان و هم تجهیزات پزشکی نه تنها هیچ کم نداریم بلکه از بسیاری از نقاط دنیا بهتر هستیم اما باید ارائه خدمات به نحوی باشد که برای بیمار خارجی رضایتمندی ایجاد کند.

ایران حرف های زیادی برای گردشگری سلامت دارد

وی گفت: ایران در زمینه ارائه خدمات گردشگری سلامت حرف های زیادی برای گفتن دارد و اگر چنین نبود با وجود این همه مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده اند، این همه اقبال گردشگران سلامت و بیماران خارجی را برای دریافت خدمات درمانی در کشورمان نداشتیم.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: این آبرو را آسان به دست نیاورده ایم بنابراین سختگیری هایی که در ماههای اخیر انجام شد تا سطح خدمات بیمارستانهای فعال در زمینه جذب بیمار خارجی بالا برود همه در مسیری است که در این زمینه با آبرو و قدرتمند ظاهر شویم و با قوت هر چه بیشتر این سختگیری ها را افزایش می دهیم.

سطح خدمات آژانس های گردشگری بایدد ارتقا یابد

عسکری گفت: با وجود احترامی که برای آژانس های جذب گردشگران سلامت قائل هستیم اما حتما باید سطح خدمات این آژانس ها ارتقا پیدا کند درغیر این صورت بیماران سر در گم می شوند. باید بپذیریم که توریستی که در حوزه سلامت دریافت خدمات می کند با یک توریست طبیعی یا تاریخی تفاوت دارد بنابراین وجود تسهیلگران خدمات توریست درمانی در کشور لازم است.

وی افزود: با ایجاد شرکت های تسهیلگری گردشگری سلامت در ماههای گذشته شاهد هستیم که کیفیت خدمات توریست درمانی در کشور به مراتب بهتر شده است. روسای بیمارستان ها باید با شرکتهای تسهیلگر سلامت صحبت کنند و نیازهای یکدیگر را بشناسند.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: درخواست ما از همه دست اندرکاران خدمات گردشگری سلامت اعم از شرکت های تسهیلگر، بیمارستانها، وزارت خارجه، سازمان نظام پزشکی این است که همکاری ها را افزایش دهند تا مسیر را بهتر طی کنیم و دغدغه های کشور را در نظر بگیریم تا با تعامل بهتر بتوانیم شاهد ارتقای بسیار چشمگیر کشور در حوزه گردشگری سلامت که یکی از ظرفیت های بزرگ اقتصادی کشور است را در ماههای آینده شاهد باشیم.
انتهای پیام 


کد مطلب: 1234

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/1234/استانداردهای-درمانی-گردشگران-سلامت-افزایش-یافته

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir