۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۲۴۳

نخستین بیمار مبتلا به کرونا در کره جنوبی شناسایی شد

همزمان با افزایش نگرانی ها در مورد همه گیری ویروس کرونا در شرق آسیا، وزارت بهداشت کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد نخستین مورد ابتلا به این ویروس مرموز که در چین شیوع پیدا کرده است را در سئول شناسایی کرده است.
نخستین بیمار مبتلا به کرونا در کره جنوبی شناسایی شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو،از یونهاپ،  مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی اعلام کرد نتایج آزمایشگاهی روی یک زن مسافر چینی که روز یکشنبه از طریق فرودگاه اینچوئن وارد سئول شده بود تایید می کند این فرد به ویروس کرونا مبتلا است این فرد که از طریق خط هوایی ساوت چاینا به کره سفر کرده بود به محض ورود به سئول تب داشته و دچار مشکلات تنفسی و علائم دیگری هم بوده است.

این زن ۳۵ ساله ابتدا از شهر ووهان چین منشا اصلی این بیماری به ژاپن رفته بود و از طریق ژاپن هم وارد سئول شده است بیمارستانی در شهر ووهان چین به این مسافر گفته بود که او فقط یک سرماخوردگی معمولی دارد این زن پس از ورود به اینچئون در یک بیمارستان نزدیک این فرودگاه تحت آزمایش پزشکی قرار گرفت و این ویروس جدید در او یافت شد.

همزمان با افزایش نگرانی ها از شیوع این ویروس مرموز در چین و شرق آسیا، برخی از کشورها از جمله ژاپن و کره جنوبی در ورودی فرودگاه ها ایستگاه تست سلامتی با هدف شناسایی این بیماران دایر کرده اند.

کره جنوبی به دنبال شناسایی نخستین مورد ابتلا به این ویروس در فرودگاه سئول،  سطح هشدار بیماری های عفونی کشور را با یک درجه بالاتر از "آبی" به "زرد" افزایش داده است و به دولت های محلی دستور داده است نظارت را تقویت کنند.

همراه با این زن مسافر چینی، ۱۴ نفر از مسافران و خدمه این پرواز هم مورد آزمایش قرار گرفته اند که سه نفر آنها جهت رعایت اقدامات احتیاطی به صورت جداگانه قرنطینه شده اند.

مقام های بهداشت کره جنوبی می گویند آنها برای جلوگیری از گسترش این ابتلا در سال نوی چینی که در هفته جاری آغاز می شود، اقدام هایی را اتخاذ خواهند کرد.

دولت چین گزارش داده است در کل ۲۱۸ بیمار آلوده به این ویروس شناسایی شده اند که از این تعداد سه نفر فوت شده اند گزارش می افزاید اگر چه بیشتر بیماران در ووهان واقع در مرکز چین هستند اما بتازگی پنج مورد در پکن و ۱۴ مورد هم در استان گواندونگ شناسایی شده اند.

علاوه بر چین و کره جنوبی تا کنون یک مورد در ژاپن و دو مورد هم در تایلند کشف شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما