۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۲۴۷

تاکنون هیچ گزارشی از تب یا بیتی در مناطق سیل‌زده گزارش نشده است/ خسارت میلیاردی به واحد‌های بهداشتی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

تاکنون هیچ گزارشی از تب یا بیتی در مناطق سیل‌زده گزارش نشده است/ خسارت میلیاردی به واحد‌های بهداشتی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری خبردارو،  محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، در خصوص وضعیت کنونی مناطق سیل زده شهرهای سیستان و بلوچستان گفت: کل جمعیت آسیب دیده در این سیل ۲۵۵ هزار و ۸۹۵ نفر در ۱۰ شهرستان بودند که حدود ۸۲ هزار و ۴۱۶ نفر از خدمات حوزه سلامت استفاده کرده‌اند.

او ادامه داد: در خصوص خدمت رسانی به مادران باردار نیز در ۲۱ مرکز، تسهیلات زایمان به آنها ارائه شده‌ است. البته در مجموع ۱۵ نفر مادر باردار با بالگرد و ۶۶ نفر با کامیون و لودر جابه جا و به بیمارستان‌های نزدیک استان انتقال پیدا کرده‌اند.


مطلق به خدمات‌رسانی به سایر آسیب‌دیدگان اشاره کرد و توضیح داد: از طرفی به ۴۹ بیمار دیابتی، ۱۷ بیمار مسلول، ۱۱۵۵ معتاد، ۵۳۰ بیمار فشارخونی و غیره دارورسانی شده است.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از موارد تب و بثورات، طغیان بیماری و زردی در منطقه نداشته‌ایم، عنوان کرد: البته همچنان در حوزه خدمات سلامت با چالش‌هایی روبرو هستیم. نبود سوله بحران در دو شهرستان ایرانشهر و چابهار با کلیه تجهیزات، نبود اتوبوس آمبولانس، کمبود ماشین کمک‌دار و آمبولانس کمک‌دار با توجه به مناطق صعب‌العبور، نبود دستگاه تصفیه پرتابل آب و غیره از جمله چالش‌های ارائه خدمات در استان سیستان و بلوچستان است.

مطلق به برآوردهای صورت گرفته از خسارات مالی حوزه بهداشت و درمان در این مناطق اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۷ میلیارد تومان به واحدهای بهداشتی و ۳ هزار و ۱۶۰ میلیون تومان به پایگاه‌های اورژانس خسارت وارد شده است.

این مقام مسئول در پایان به تامین اقلام ضروری مورد نیاز در این مناطق تاکید کرد و توضیح داد: واکسن آنفلوانزا و هپاتیت، یخچال دارویی، پشه بند آغشته به سم، پودر ORS، کیت تشخیص وبا، کیت کلر سنج، کانکس جهت استفاده موقت خانه بهداشت و اسکان پرسنل و غیره از جمله مهمترین اقلام مورد نیاز در این مناطق است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما