کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴ هزار و ۵۰۰ پرستار در کشور جذب می‌شوند/شناسایی ۳۵ منطقه برای ساخت پانسیون‌های پرستاری

5 بهمن 1398 ساعت 10:02

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در اسفندماه و با دستور وزیر بهداشت هزار و ۵۰۰ پرستار در کشور جذب می‌شوند.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مریم حضرتی روز گذشته(چهارم بهمن‌ماه) در بازدید از بیمارستان‌های و دانشکده‌های پرستاری استان هرمزگان، افزود: اولویت جذب و توزیع پرستار با استان‌های کم برخوردار است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بیمارستان میناب کمبود شدید پرستار دارد، اظهار کرد: میانگین پرستار به تخت در بیمارستان میناب نیم است که به ضرر بیمار است.

حضرتی خاطرنشان کرد: بیمارستان میناب ۱۱۶ تخت دارد و با ۳۰۰ تخت خدمت‌رسانی می‌کند که باید اصلاح شود تا بتوان نیروی کافی جذب شود.

وی اضافه کرد: آمار پرستار به تخت در کشور ۱.۸ است و در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ۹ دهم که هنوز با استاندارد فاصله دارد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: نگهداشت نیرو در بیمارستان بشاگرد ضروری است و این بیمارستان در بخش‌های پرستاری، آزمایشگاه و رادیولوژی، اعزام نیرو و حمل‌ونقل مشکل دارد.

حضرتی اظهار کرد: دانشکده پرستاری بندرعباس هم از هیئت‌علمی و استاندارد دانشجو به استاد مشکل دارد که برای حل این مشکل تصمیم‌گیری می‌شود.

همچنین معاون پرستاری وزارت بهداشت از شناسایی ۳۵ منطقه برای ساخت پانسیون‌های پرستاری خبر داد و بر کمک‌رسانی خیّرین برای به سرانجام رساندن این پروژه‌ها در نقاط کمتر برخوردار کشور تأکید کرد.

دکتر مریم حضرتی در آئین آغاز به ساخت پانسیون پرستاری خیرساز در بشاگرد در خصوص ضرورت ساخت پانسیون‌های پرستاری در مناطق محروم کشور، گفت: نیروهای پرستاری شاغل در مناطق محروم یا کمتر ‌برخوردار کشور به دلیل مطلوب نبودن شرایط و امکانات زندگی، در آن مناطق ماندگار نمی‌شوند.

وی بیان کرد: زمانی که نیروهای پرستاری به این مناطق اعزام می‌شوند، به علت نداشتن جای مناسب برای زندگی و سکونت، منطقه را ترک می‌کنند و ما نمی‌توانیم از پرستاران انتظار داشته باشیم که دائماً در رفت‌وآمد بین شهرها باشند.

وی افزود: یکی از تدابیر برای نگه‌داشتن نیروهای پرستاری در مناطق محروم، ساخت پانسیون‌های مسکونی برای پرستاران است. از دو سال پیش ڪه به وزارت بهداشت آمده و در معاونت پرستاری آغاز به کارکرده‌ام، در جهت تشکیل پانسیون‌های پرستاری در مناطق محروم تلاش‌های بسیاری شد و با خیّرین برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده‌ایم، اما متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد البته پیرو پیگیری‌ها چند نفر از خیّرین پای‌کار آمده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به نیاز جامعه درمانی به همکاری خیّرین در این زمینه، تصریح کرد: امیدوارم به‌زودی بتوانیم نظر خیّرین را به این نیاز جلب ڪنیم. انتظاری ڪه از خیّرین داریم این است ڪه متوجه باشند کار خیر فقط ساخت بیمارستان یا خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان‌ها نیست. بسیاری از بخش‌های ما این امڪانات را دارند، اما به دلیل نبود امکانات سکونت برای پرستاران غیرقابل بهره‌وری هستند. لذا، از خیّرین می‌خواهم که به این نکته نیز توجه ڪنند ڪه حضور پرستار در منطقه و ممارست پرستاران به فعالیت مؤثرتر سیستم درمانی کمک می‌کند.

حضرتی در خصوص مناطقی که پرستاران شاغل در آن به پانسیون مسکونی نیاز بیشتری دارند، گفت: مناطقی که نیاز به پانسیون پرستاری در آن‌ها واجب‌تر است، بیشتر مربوط به جنوب کشور هستند. حدود ۳۵ منطقه مشخص‌شده است که نیاز کادر درمان به محل سکونت پرستاری در آن‌ها محرز شده است.

وی عنوان کرد: در خصوص پانسیون‌های پرستاری، دانشگاه‌ها اعلام نیاز کرده‌اند و ما نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، همچنین در این سفر با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت عملیات، ساخت پانسیون پرستاری در بشاگرد آغاز شد. پانسیون پرستاری بشاگرد  ۶۰۰ متر زیر بنا دارد که در دو بخش مجزا برای پرستاران آقا و خانم به‌صورت صددرصدی توسط خیّرین تأمین اعتبارشده است. مقرر است، این پانسیون ظرف مدت ۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد و در اختیار پرستاران قرار گیرد.
انتهای پیام//


کد مطلب: 1253

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/1253/۴-هزار-۵۰۰-پرستار-کشور-جذب-می-شوند-شناسایی-۳۵-منطقه-ساخت-پانسیون-های-پرستاری

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir