کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو عنوان کرد تحریم، علت برخی کمبودهای دارویی / به داروهای ایرانی اعتماد کنید

11 خرداد 1399 ساعت 19:30

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته به‌ منظور تامین داروی مورد نیاز بیماران، گفت: پزشکان و بیماران نگرانی در مورد تامین دارو نداشته باشند.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر غلامحسین مهرعلیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: تحریم ‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان باعث ایجاد محدودیت‌ های جدی در حوزه انتقال منابع مالی و حمل‌ و نقل دارو شده که ممکن است در برش‌هایی از زمان، دلیل بروز برخی کمبودها باشد، اما قطعا این کمبودها گذراست و سازمان غذا و دارو با رصد بازار دارویی، تلاش می‌کند که کمبودهای دارویی مانند سال گذشته در کمترین میزان بوده و مشکلی برای جامعه پزشکی و درمانی ایجاد نشود.

وی افزود: از پزشکان می‌ خواهیم که نسبت به تجویز داروهای در دسترس، اهتمام ویژه داشته باشند و از تجویز داروهای برندی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود و واردات نمونه خارجی آن ممنوع است، خودداری کنند تا ضمن جلوگیری از ایجاد برخی مشکلات، فشار روانی بیماران به وزارت بهداشت برای تامین این داروها کاهش یابد.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از مردم درخواست کرد که به داروهایی که توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌ شود، اعتماد کرده و مطمئن باشند که کیفیت و اثر بخشی داروهای تولید داخل با دقت بالا رصد شده و به‌ هیچ‌ وجه دارویی که فاقد این ویژگی‌ها باشد، در کشور توزیع نخواهد شد.
مهرعلیان خاطرنشان کرد: این قول را به مردم می ‌دهیم که در شرایط سخت تحریم، تمام تلاش خود را برای تامین داروی موردنیاز مردم به‌ کار گیریم تا کمترین نگرانی در مورد تامین داروی بیماران وجود نداشته باشد.


کد مطلب: 1306

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/1306/مدیرکل-دارو-مواد-تحت-کنترل-سازمان-غذا-عنوان-تحریم-علت-برخی-کمبودهای-دارویی-داروهای-ایرانی-اعتماد-کنید

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir