۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۳۳۷

با دستور وزیر بهداشت؛ اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور راه‌اندازی شد

اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور در مراسمی از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت و همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری راه اندازی شد.
با دستور وزیر بهداشت؛ اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور راه‌اندازی شد
به گزارش پایگاه خبری خبرداو، این محصول پس از تایید سازمان غذا و دارو به شکل قلم آماده تزریق، در کشور توسط شرکت فرآورده‌های پویش دارو در شهرک صنعتی پردیس تهران تولید خواهد شد.
با راه اندازی این خط تولید و همچنین خطوط مشابهی که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، در کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی این محصول مهم، پرمصرف و استراتژیک، ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان انسولین قلمی در منطقه ظاهر خواهد شد.
انسولین قلمی بالاترین میزان ارزبری را دارد که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار است. با توجه به راه اندازی این خط و خطوط تولید دیگر در آینده، شاهد صرفه جویی ارزی چشمگیری در حوزه دارو و افزایش دسترسی بیماران دیابتی به این فرآورده خواهیم بود.
قلم انسولین گلارژین ۳۰۰ واحدی است که به همت محققان ایرانی شرکت فرآورده‌های پویش دارو به مرحله تولید رسیده و انسولین گلارژین زیرمجموعه‌ای از انسولین‌های آنالوگ بوده که به روش‌های بیولوژیک و نوترکیب تولید شده و دارای طول اثر ۲۴ ساعت است.
مصرف انسولین‌های قلمی و آنالوگ در دهه اخیر به علت سهولت در استفاده بیماران و اثربخشی و ایمنی بالاتر از سایر انسولین‌ها، رشد چشمگیری در جهان داشته است و با تولید بازالین، ایران در زمره معدود کشورهای تولیدکننده انسولین آنالوگ در جهان قرار گرفته است.
ایمنی و اثربخشی بازالین، در مطالعات بالینی مختلف در مقایسه با نمونه‌های برند این محصول به اثبات رسیده است.
شرکت فرآورده‌های پویش دارو یک شرکت دانش‌بنیان بوده و فعالیت خود را در سال ۱۳۷۶ آغاز کرده و اولین شرکت داروسازی تولیدکننده فرآورده‌های دارویی نوترکیب در خاورمیانه است و پیش از این نیز داروهای بیولوژیک دیگری همچون پی دی پویتین (درمان کم خونی بیماران کلیوی و مبتلا به سرطان)، پی دی لَستا و پی دی گراستیم (درمان نوتروپنی ناشی از شیمی‌درمانی)، پی دی فرون و پگافرون (درمان هپاتیت)، پی دی گِروث (درمان نارسایی رشد در کودکان) را روانه بازار دارویی ایران کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما