کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به سرعت رو به کاهش است

2 تير 1399 ساعت 10:34

فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه هنوز 80 درصد از مردم بیماری کرونا را خطرناک می‌دانند، گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به سرعت رو به کاهش است.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، علیرضا زالی در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال 99 که با حضور استاندار تهران و روسای دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: در تهران به دلیل همگرایی دستگاه‌های اجرایی تلاش شد که سبک نوینی در مقابله با کرونا طراحی شود و در این زمینه 25 دستگاه اجرایی در بحران ویروس کرونا اقداماتی را انجام دادند.
وی افزود: کار در استان تهران ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد و کار سخت و پیچیده‌ای است اما تمام پیچیدگی‌ها و چالش‌های فرا رو موجب ایجاد سبک نوینی در مقابله با کرونا شده است. به شکلی که نهایتا رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا از اقدامات انجام شده در استان تهران تقدیر کرد و امیدواریم که این مسیر همانند گذشته ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: قاعدتا کرونا مدت طولانی را با کشورها خواهد بود و اینگونه نیست که اعلام کنیم در روزی خاص و یک ماه ویروس کرونا برطرف خواهد شد و زمان حذف این ویروس مشخص نیست. بر همین اساس باید تدابیر ویژه‌ای برای ادامه مقابله با آن اتخاذ کنیم.
فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هنوز واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا طراحی نشده است، افزود: در استان تهران نیز ما با کرونا روبرو هستیم و این مسئله ابعاد پیچیده اجتماعی، اقتصادی و ... را در بر دارد و همه رفتارها در استان دستخوش تغییرات شده است، اما آنچه مورد توجه باید قرار گیرد این است که مرکز ثقل، بهداشت و درمان و بالاترین خدمات علی رغم همه کمبودها در تهران وجود دارد. بطوریکه ما با مشکل جدی در تامین منابع درمانی روبرو هستیم و این مسئله با جمعیت تناسبی ندارد، اما تلاش شده با وجود همه کمبودها خدمات خوبی ارائه شود.
زالی تاکید کرد: تهران نقش راهبردی و متفاوتی در مقابله و ریشه کن کردن ویروس کرونا دارد با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار تهران بالاترین تمهیدات برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و این نگاه باید برای مقابله با کرونا ادامه داشته باشد تا از شرایط صیانت کنیم.
زالی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که اهمیت ویژه‌ای دارد نیروی انسانی گرانبها و گران سنگ است که بتوانیم در قالب پروتکل‌های بهداشتی از آنها صیانت کنیم. همچنین اکثر دستگاه‌ها میزبان ارباب رجوع هستند و باید در این زمینه نیز بر اساس پروتکل‌ها عمل کرد تا شرایط مناسبی برای ارائه خدمات وجود داشته باشد.
زالی با اشاره به اینکه در حال حاضر گزارشات میدانی که از شهر و ترددها در آن حکایت از آن دارد که بسیاری از افراد یا از مبارزه با کرونا خسته شده‌اند یا آموزش‌های لازم برای مبارزه با این ویروس را ندیده‌اند که این مسئله در رفتار مردم مشهود است.
وی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در روزهای اخیر افزود: هنوز 80 درصد از مردم بیماری کرونا را خطرناک می‌دانند اما متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سرعت رو به کاهش است. ادامه این شرایط ما را با مشکل جدی مواجه می‌کند.
زالی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تهران گفت: این طرح بنا به تدابیر انجام شده از سوی استانداری تهران با یک هفته تاخیر نسبت به سایر استان‌ها عملیاتی شد که همزمان با اجرای طرح میزان رعایت فاصله گذاری 62 درصد بود که بعد از دو هفته این عدد به 28 درصد رسیده است و در آخرین نظرسنجی که انجام شده است به 11 درصد کاهش پیدا کرده، در برخی مناطق نیز این رقم به 9 درصد رسیده که این موضوع ما را در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 50 درصد از مردم استان تهران مستعد بیماری کرونا هستند، ادامه داد: این ویروس ویروسی خطرناک است و آثار کشندگی دارد. لذا باید بتوانیم با تدابیر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این بحران عبور کنیم.
فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: 15 شهریور ماه تاریخ پیشنهادی است اما بر اساس شرایط در آن زمان تصمیم گیری انجام خواهد شد. مدل‌هایی برای این موضوع پیشنهاد شده که در جلسات بعدی به آن پرداخته خواهد شد و تصمیم گیری نهایی اتخاذ می‌شود. قطعا در این مسیر مقرر شده وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی با همکاری وزارت بهداشت با بهره گیری از ظرفیت آموزش‌های مجازی اقدامات لازم را انجام دهد.


کد مطلب: 1342

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/1342/فرمانده-عملیات-مدیریت-مقابله-کرونا-استان-تهران-رعایت-پروتکل-های-بهداشتی-سرعت-رو-کاهش

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir