۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۳۴۶

سازمان جهانی بهداشت خبر داد رکورد موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در جهان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ثبت رکورد بالای موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان خبر داد.
سازمان جهانی بهداشت خبر داد رکورد موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در جهان
به گزارش پایگاه خبری خبرداو، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت بیش از ۱۸۳ هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان طی یک روز شناسایی شده که از زمان آغاز همه‌گیری این بیماری، بیشترین رقم ابتلا طی یک روز بوده است.
این سازمان روز گذشته (یک شنبه) اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۳ هزار و ۲۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ گزارش شده که برزیل با ثبت ۵۴ هزار و ۷۷۱ مورد جدید طی یک روز در رتبه نخست قرار گرفته و ایالات متحده آمریکا با ثبت ۳۶ هزار و ۶۱۷ مورد جدید در رتبه بعد قرار گرفت. همچنین بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ طی یک روز در هند ثبت شده است.
همچنین در روز یک‌شنبه ۴۷۴۳ مورد فوت بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان ثبت شده است. بیش از دو سوم از موارد جدید فوتی در قاره آمریکا گزارش شده که کانون همه‌گیری این بیماری به حساب می‌آید.
طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۲.۲ میلیون مورد ابتلا در صدر فهرست جهانی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. همچنین بیشترین موارد فوت ناشی از این بیماری در جهان در این کشور ثبت شده است.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، افزایش موارد شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان در حالی است که بسیاری از کشورها به منظور اصلاح وضعیت اقتصادی به دنبال تسهیل محدودیت‌ها هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما