۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۱۳۸۳

معاون وزیر بهداشت: واکسن کرونا تا سال دیگر به دست ما نمی‌رسد

معاون بهداشت وزیر وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه واکسن کرونا تا سال دیگر بدست ما نخواهد رسید، تاکید کرد: صنعتگران کشور باید خود را با تولید همراه با زندگی مسالمت آمیز با کرونا به مدت دو سال آماده کنند.
معاون وزیر بهداشت: واکسن کرونا تا سال دیگر به دست ما نمی‌رسد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، علیرضا رئیسی در مراسمی که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه کشوری مثل آمریکا رتبه اول در دنیا در زمینه درگیری با کرونا را دارد،  اظهار کرد: تا کنون در دنیا حدود ۱۰ میلیون و پانصد هزار نفر درگیر بیماری کرونا هستند و حدود ۵۴۰ هزار نفر نیز فوت کردند. در ایران هم تاکنون ۲۲۰ هزار نفر مبتلا و 10 هزار و ۴۰۰ نفر فوتی داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تا کنون نه درمان مشخصی دارد و نه واکسنی برای آن یافت شده است، گفت: با توجه به اینکه تا کنون درمان و واکسن کرونا یافت نشده، در نتیجه باید راه‌های غیر درمانی برای مقابله با آن باید در پیش بگیریم.
معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به وظایف بخش صنعت در مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: امروز بخش صنعت سه وظیفه اصلی بر عهده دارد که مهم ترین آن سرپا نگه داشتن این بخش است. به لطف خدا در ایران و در اوج شیوع کرونا این بخش تاب آورد. افتخار و کاری بزرگ است که در اوج شیوع کرونا فروشگاه های ما خالی نشدند.
رئیسی ادامه داد: دومین ماموریت بخش صنعت در مقابله با کرونا این است که سلامت خانواده صنعت را که حدود ۱۴ میلیون نفر نیروی کار خود و اعضای خانواده آنها که در مجموع ۵۰ میلیون نفر  هستند، حفظ کند.
وی سومین ماموریت بخش صنعت را ادامه فعالیت در زمینه تولید اقلام و تجهیزات مورد نیاز بخش درمان عنوان کرد و گفت: اوایل بیماری ما غافل گیر شدیم و پرسنل ما حتی ماسک نداشتند، اما صنعت به سرعت وارد شد و با تغییر خطوط تولید خود، اقدام به تولید اقلام و تجهیزات مورد نیاز بخش درمان کردند. امروز ما به صادرات اقلام و تجهیزاتی از قبیل ونتیلاتور وارد شده‌ایم.
معاون وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه مطمئن باشید که متاسفانه واکسن تا سال دیگر بدست ما نخواهد رسید، تاکید کرد: صنعتگران کشور باید خود را با  تولید همراه با زندگی مسالمت آمیز با کرونا به مدت دو سال آماده کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما