۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۱۴۳۴

کشورهای در صدر جدول تلفات کرونا در بین کادر درمان

انگلیس پس از روسیه بیشترین شمار قربانیان کرونا در میان کادر درمانی را به خود اختصاص داده است.
کشورهای در صدر جدول تلفات کرونا در بین کادر درمان
به گزارش پایگاه خبری خبردارو،، تاکنون دست‌کم ۵۴۰ نفر از پرسنل خط مقدم کرونا در انگلیس و ولز پس از ابتلا به بیماری‌ کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد روسیه با ۵۴۵ قربانی کرونا در کادر درمانی خود در رتبه اول جهان از این نظر قرار گرفته است.
البته این در حالی است که انگلیس از معدود کشورهایی است که مراقبان بیماران را نیز در این آمارها حساب کرده و از این جهت آمار تلفات کادر درمان در آن بسیار بالا برشمرده شده است.
سازمان عفو بین‌الملل، یک سازمان برجسته حقوق بشری طیف گسترده‌ای از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده تا نشان دهد بیش از ۳۰۰۰ پرسنل درمانی در ۷۹ کشور پس از ابتلا به بیماری‌ کووید-۱۹ جان باخته‌اند. این سازمان اعلام کرده که این آمارها احتمالا به دلیل نقصان گزارش‌دهی در کشورهای مختلف بسیار کمتر از آمارهای واقعی است.
کادر درمانی از جمله پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی بیمارستانی، رانندگان آمبولانسها و کارمندان مراکز بهداشتی درمانی غالباً در معرض ابتلا به کروناویروس قرار دارند. بنابراین، این افراد بیشتر با خطر ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس مواجهند و در شرایط کمبود تجهیزات محافظتی این خطر بیشتر نیز می‌شود.
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بسیاری از کشورها به دلایل مختلف از جمله کمبود تجهیزات محافظتی در حفاظت از کادر درمانی خود در برابر کرونا شکست خورده‌اند.
به نوشته روزنامه دیلی میل، بنا بر آمارهای موجود تلفات‌ کرونا میان کادر درمانی در کشورهای روسیه با ۵۴۵ قربانی، انگلیس و ولز با ۵۴۰ قربانی، ایالات متحده آمریکا با ۵۰۷ قربانی، برزیل با ۳۵۱ قربانی، مکزیک با ۲۴۸ قربانی، ایتالیا با ۱۸۸ قربانی و مصر با ۱۱۱ قربانی تاکنون بالاترین آمار جهانی را داشته‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما