۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۴۵۸
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در گفت وگو با خبر دارو:

شرکت های فناور در حوزه سلامت در تامین مالی با مشکل مواجهه هستند

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اعلام کرد: در حال حاضر شرکت های فناور به ویژه فعالان در حوزه سلامت برای تامین منابع مالی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
شرکت های فناور در حوزه سلامت در تامین مالی با مشکل مواجهه هستند
دکتر حمیدرضا فرهادی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خبردارو با بیان این مطلب گفت: مشکل اول مرتبط با ریسک سیستماتیک فضای اقتصادی کشور است که نوسانات نرخ ارز و تلاطم های اقتصادی سال های اخیر این عدم اطمینان را نسبت به گذشته دو چندان کرده است.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فنادری سلامت ثامن  مشکل دوم را مرتبط با ماهیت بنگاه‌های اقتصادی فعال در زیست بوم فناورانه دانست و افزود: بدون شک ایجاد درآمد پایدار، بازگشت سرمایه و تولید جریانات نقدی درآمدی در این بنگاه‌ها تابع از گذشت زمان و بلوغ طرح‌های سرمایه پایدار و مشکل سوم بحث عدم تجانس ساختاری این شرکت‌ها با ساختارهای اعتبارسنجی کلاسیک است. 
 
دکترفرهادی در ادامه بیان داشت: بدون شک ارزیابی و سنجش شرکت‌های نوآور و خلاق بر پایه دارایی‌های ثابت و مشهود و صرف نظر کردن از پارامترهای دانشی، سرمایه گذاران و تامین کنندگان منابع مالی را به بیراهه سوق خواهد داد.
وی با بیان اینکه از سویی دیگر نظام بانکی کشور که قوانین و ضوابط متعددی همچون مصوبات شورای پول و اعتبار، دستور العمل‌ها و بخش‌نامه‌های بانک مرکزی و ... بر راهکارهای اجرایی آن ، امکان تطبیق سریع ساختار خود با ساختار پویای اکوسیستم فناورانه را ندارد، گفت: به همین دلیل نقش صندوق‌های پژوهش و فناوری که کمتر درگیر این محدودیت‌ها هستند، پررنگ تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن تصریح کرد: صتدوق سلامت  ثامن در برنامه‌ها و سیاست‌های آتی خود ورود جدی به بحث سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر و همچنین ارائه ضمانت‌نامه برای فعالان در حوزه سلامت که توانایی تامین وثایق مورد نیاز بانک‌ها را ندارند درنظر گرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما