۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۱۵۷۳

تهرانی‌ها رکورددار سفر در تعطیلات ماه محرم/ پیش‌بینی شرایط شکننده کرونا در استان

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به رشد ۱۰ درصدی سفرهای شهروندان تهرانی در تعطیلات ماه محرم نسبت به سال قبل، گفت: بالاترین میزان سفرها در استان تهران رخ داده است که تاثیر آن بر آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا را طی روزهای آتی شاهد خواهیم بود.
تهرانی‌ها رکورددار سفر در تعطیلات ماه محرم/ پیش‌بینی شرایط شکننده کرونا در استان
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر علیرضا زالی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به جریانات اخیر بویژه مسافرت‌های پرتراکم در تهران زودتر از فصل پاییز شرایط متفاوتی را تجربه کنیم. این موضوع به دلیل شکنندگی اوضاع با توجه به ماهیت استان تهران رخ می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان ترددها در سفرهایی که طی چهار روز اخیر در کشور رخ داد مربوط به استان تهران بوده است، تصریح کرد: میزان این سفرها حتی در مقایسه با سال قبل نیز بسیار بیشتر بوده، در واقع شاهد رشد ۱۰ درصدی سفرها در این ایام نسبت به سال قبل بودیم.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره اینکه از چه زمانی تاثیر این سفرها بر آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا را مشاهده خواهیم کرد، گفت: تغییر آمار مبتلایان که منجر به فوت شود حدود ۴ تا ۶ هفته بعد مشخص خواهد شد اما در مورد بیماران سرپایی بین ۵ تا ۱۴ روز بعد از تماس اولیه با فرد ناقل کرونا، علائم بیماری مشاهده می‌شود و افزایش بیماران بستری را نیز بین دو تا ۳ هفته دیگر ممکن است مشاهده کنیم.
انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما