کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد افزایش بیماران کرونایی ۲ تا ۵ روز بعد از هر تعطیلات

12 شهريور 1399 ساعت 14:57

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار جدید بستری کردیم، گفت: تجربه نشان داده به فاصله دو تا پنج روز بعد از هر تعطیلات با افزایش تعداد بیماران کرونایی مواجه هستیم.


به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر آبتین حیدرزاده ، با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷۵ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.
وی با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار جدید بستری کردیم، افزود: این افراد با روش های مختلف تشخیص کرونا، بستری شده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افزایش بیماران کرونایی بعد از موج مسافرت ها، یادآور شد: تجربه نشان داده به فاصله دو تا پنج روز بعد از هر تعطیلات با افزایش تعداد بیماران کرونایی مواجه هستیم و برای دو هفته تعداد بیماران ثابت می ماند.
حیدرزاده، از افرادی که در تماس با مسافران در استان بودند خواست حداقل ۱۰ روز در قرنطینه بمانند و خاطرنشان کرد: ممکن است افراد آلوده به ویروس کرونا باشند، اما هنوز علائمی نشان ندهند لذا طی این ۱۰ روز از سایر اعضای خانواده فاصله بگیرند.
وی با بیان ا ینکه افراد در صورت بروز علائم کرونایی با ۴۰۳۰ تماس بگیرند، گفت: برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.
انتهای پیام


کد مطلب: 1581

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/1581/معاون-علوم-پزشکی-گیلان-عنوان-افزایش-بیماران-کرونایی-۲-۵-روز-بعد-تعطیلات

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir