کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدت زمان انتظار برای «پیوند عضو» چقدر است؟

رئیس بخش پیوند عضو وزارت بهداشت گفت: هیچ بیماری بیش از یک سال در لیست انتظار برای پیوند اعضا باقی نمی‌ماند.

18 ارديبهشت 1398 ساعت 11:21


ساناز دهقان رئیس بخش پیوند عضو وزارت بهداشت در گفت‌: مدت زمان انتظار برای انجام پیوند بستگی به گروه خونی و ارگان مورد استفاده دارد. به طور مثال اگر گروه خونی فردی O بوده و بیمار در لیست پیوند وزارت بهداشت برای دریافت کلیه باشد، ممکن است یک سال در لیست انتظار باقی بماند اما اگر گروه خونی B یا AB باشد، پیوند بسیار سریع‌تر صورت می‌گیرد چرا که افراد در لیست انتظار با این گروه‌های خونی بسیار کمتر هستند.
 
وی تصریح کرد: پیوند کبد هم به همین صورت است. در مجموع باید گفت که هیچ بیماری بیش از یک سال در لیست انتظار برای پیوند اعضا باقی نمی‌ماند.
 
دهقان تاکید کرد: مصوبه جدیدی توسط معاونت درمان در نهم اردیبهشت ماه برای حمایت از بیماران گیرنده پیوند اعضا داشتیم که به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فرستاده شد. بر اساس این مصوبه، وزارت بهداشت مسئولیت فنی و هتلینگ پیوند را نیز بر عهده گرفته و هزینه آن را به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کند.
 
رئیس بخش پیوند عضو وزارت بهداشت درباره حمایت از خانواده‌های اهداکننده نیز ادامه داد: انجمن اهدای عضو ایرانیان در حال تشکیل پرونده‌های الکترونیکی مددکاری برای خانواده های افراد اهداکننده است تا بتوانیم خدمت بیشتری به این عزیزان ارایه کنیم.
 
وی اضافه کرد: همچنین برای خانواده‌های اهداکننده که سرپرست خود را از دست داده‌اند، اولویت ویژه‌ای در نظر گرفته شده و کمیته امداد امام خمینی (ره) آنها را تحت تکفل و سرپرستی خود قرار می‌دهد. همچنین برنامه‌های دیگری نیز در این بخش وجود دارد که در آینده اجرایی می شوند.
 
ثبت ۹۲۳ مورد اهدای عضو در سال گذشته
 
دهقان آمار اهدای عضو در سال گذشته را ۹۲۳ مورد اعلام و بیان کرد: خوشبختانه امسال، سال خوبی را شروع کردیم به طوری که در چند سال گذشته در فروردین ماه، به این میزان اهدای عضو نداشتیم و امسال رکورد چندین سال گذشته در اهدای عضو کشور شکسته شد.
 
وی ابراز امیدواری کرد سال ۹۸ نیز سال خوبی برای اهدای عضو و پیوند در کشور باشد.
منبع:فارس


کد مطلب: 161

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/161/مدت-زمان-انتظار-پیوند-عضو-چقدر

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir