۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۶۴۲
وزیر بهداشت اعلام کرد:

محدودیت تردد در ۵ شهر بزرگ در تعطیلات آخر هفته

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محدودیت تردد و رفت وآمد در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه که شیوع بالای ابتلا به کرونا را دارند در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.
محدودیت تردد در ۵ شهر بزرگ در تعطیلات آخر هفته
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جهش ویروس کرونا و زنگ خطر گسترش بیشتر آن هیچ راهی جز اعمال محدودیت بیشتر و اعمال جرایم برای افرادی که اصول بهداشتی را مراعات نمی کنند، نداریم زیرا این افراد حقوق شهروندی و سلامت دیگران را تهدید می کنند.
وی افزود: دیروز نامه ای را خدمت رئیس جمهوری تقدیم و از ایشان خواهش کردم در پنج شهر مهم که میزان شیوع بیماری کووید۱۹ در آنها بالاست و گرفتاری مردم بیشتر است، شامل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات آخر این هفته محدودیت تردد و رفت و آمد اعمال شود و رئیس جمهوری نیز بلافاصله موافقت کردند و دستور آن را به دستگاههای مربوطه ابلاغ کردند.
وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.
نمکی گفت: کرونا در موج جدید شیوع قسمت های مختلف کشور را گرفتار کرده است و با بررسی هایی که انجام داده ایم مشخص شد که ویروس کرونا دچار تغییرات، جهش و متاسیون شده است و گر چه هنوز افزایش میزان شدت بیماری آن مشخص نیست اما سرعت انتشار ویروس و تعداد افرادی را گرفتار می کند بیشتر شده است و سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است و این زنگ خطری است که در همه  کشور به صدا درآمده است.
وی افزود: تنها راه کنترل این وضعیت افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات است، در این راستا استراتژی های جدیدی تدوین کرده ایم و علاوه بر اینکه محدودیت های جدیدی اعمال می شود، بر اساس خطری که در هر منطقه کشور برآورد می کنیم، سرمایه گذاری سنگین تری را برای افزایش تست و بیماریابی خواهیم داشت و این اقدام با همکاری سازمان بسیج و سازمانهای مردم نهاد و دستگاههایی که در موج اول کرونا همکار وزارت بهداشت بودند انجام می شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما