۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۶۴۵

تولید داروی ضد ویروس کرونا در کرمانشاه/ عزیزی: موانع سرراه تولید این دارو گیاهی را برطرف خواهیم کرد

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه خبر از تولید داروی گیاهی بدون عوارض در مقابله با ویروس کرونا را داده که ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ضمن استقبال از این موضوع قول، هرچه سریع‌تر رفع موانع تولید این دارو را داد.
تولید داروی ضد ویروس کرونا در کرمانشاه/ عزیزی: موانع سرراه تولید این دارو گیاهی را برطرف خواهیم کرد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو به نقل از فارس، نشستی با حضور اعضای خانه‌ صنعت استان کرمانشاه با حضور ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به منظور بیان مشکلات صنعت و بخش خصوصی استان امروز در محل سالن جلسات خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار شد.
تولید کنندگان و فعالین بخش خصوصی استان در ابتدای این نشست به بیان مشکلات و توقعات و خواسته‌های خود از نمایندگان و دولت پرداختند و راهکارهایی در این رابطه ارائه کردند.
دکتر علی مصطفایی، مدیر شرکت دانش‌بنیان حوزه بیوتکنولوژی پزشکی در کرمانشاه که اخیراً داروی درمان کرونا را تولید کرده در حال اخذ مجوزهای لازم برای آن قرار دارد در ادامه این نشست، اظهار داشت: این دارو یک داروی گیاهی بدون عوارض و موثرترین داروی ضدکرونای ساخته شده در کشور است.
وی بیان کرد: از زمستان سال قبل تلاش برای ساخت داروی درمان کرونا را شروع کرده‌ایم و نتایج بسیار خوبی دست یافته‌ایم.
مصطفایی اعلام کرد: ۹۸ درصد از کسانی که در یک هفته اول ابتلا به بیماری کرونا از این دارو استفاده کرده‌اند بهبود یافته‌اند.
وی ادامه داد: بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع، تاکنون از جاها و مراکز زیادی با من تماس گرفته‌اند و از این دارو استقبال به عمل آورده‌اند.
مصطفایی تصریح کرد: مافیای دارویی اجازه ساخت و ارائه خیلی از داروها را نمی‌دهد، ولی ما کار خودمان را دنبال کردیم.
وی افزود: اگر مجوز تولید این دارو اخذ شود، مرگ و میرهای ناشی ازکروناکاهش بسیار قابل توجهی خواهد یافت.
مصطفایی ادامه داد: از ارگان‌های مختلف قول‌هایی برای تسریع در فرایند صدور مجوز و ثبت این دارو گرفته‌ایم و پیگیر ایجاد یک مکان برای تولید گسترده این دارو هستیم و در این راه به حمایت مسئولین نیاز داریم.
ابراهیم عزیزی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از این موضوع، گفت: کمک به ساخت سریع‌تر این دارو باعث خواهد شد کرمانشاه به عنوان پرچمدار مقابله با کرونامطرح‌ شود.
وی اعلام کرد: در اولین فرصت طی یک جلسه تمامی موانع بر سرراه تولید این دارو را برطرف خواهیم کرد و می‌کوشیم هرچه سریع‌تر این دارو به تولید انبوه برسد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما