۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۶۵۰
مدیرکل دارو وزارت بهداشت:

قاچاق دارو از ایران به عراق فقط در حد یک ادعاست

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اظهارات مقامات عراق مبنی بر قاچاق دارو از ایران به این کشور فعلا فقط در حد ادعاست. هیچ سند و مدرکی ارائه نشده است و اگر نمونه های داروها را به ایران بدهند، بررسی می شود.
قاچاق دارو از ایران به عراق فقط در حد یک ادعاست
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، حیدر محمدی روز شنبه افزود: هنوز مشخص نیست که چه داروهایی به عراق قاچاق شده، باید مقامات امنیتی ایران با همکاری مقامات امنیتی عراق نمونه های داروها را به سازمان غذا و دارو بدهند تا بررسی شود که چه داروهایی بوده و از کجا قاچاق شده است. با ارائه نمونه های داروهای کشف شده اگر ایرانی باشد به راحتی از طریق سامانه تیتک قابل ردیابی است.
وی گفت: فعلا طبق استعلام وزارت بهداشت از گمرگ ایران، مقامات گمرگ به طور شفاهی اعلام کردند که ظاهرا ای داروها از ترکیه تزانزیت شده و از ترکیه وارد ایران شده و از طریق مرزهای غربی ایران به عراق منتقل شده است، البته فردا (یکشنبه) به طور رسمی نتیجه این استعلام را از گمرک می گیریم.
محمدی تاکید کرد: فعلا بر اساس اعلام شفاهی گمرگ ایران، این داروها تولید کشور ترکیه است که از طریق ایران به عراق تزانزیت شده است با این حال تا زمانی که محموله و داروهای آن را مشاهده نکنیم و بررسی های لازم در مورد داروها در ایران انجام نشود، نمی توان به طور دقیق در این مورد اظهار نظر کرد به خصوص اینکه مقامات عراقی نیز تاکنون هیچ نمونه ای از داروها را به ایران ارائه کرده اند و حتی عکسی از این محموله های دارویی تاکنون منتشر نشده است.
مدیر کل داروی وزارت بهداشت گفت: هنوز صحت و سقم این خبر قابل تایید نیست حتی شاید یک جو روانی علیه ایران باشد. تنها راه بررسی آن ارانه نمونه هایی از داروهایی است که ادعا می شود به عراق قاچاق شده است. با این حال گمرگ ایران اعلام کرده این محموله از ترکیه آمده و از گمرک ایران به عراق ترانزیت شده و قاچاق نبوده است. در هر صورت همه این موارد هنوز در حد ادعاست و سازمان غذا و داروی ایران تا زمانی که نمونه های داروها را بررسی نکند نمی تواند به طور دقیق درباره ماهیت آنها اظهار نظر کند.
وی افزود: همه مطالب مطرح شده تاکنون در حد ادعاست و مکاتبه رسمی در این زمینه صورت نگرفته است و اگر به طور رسمی مکاتبه ای صورت بگیرد و نمونه دارو را به ایران بدهند، به طور رسمی نظر وزارت بهداشت اعلام می شود. در هر صورت هفته جاری این موضوع به طور دقیق پیگیری خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما