۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۷۶۴

وزارت بهداشت نظارت مستقیمی بر مکمل‌های دارویی ندارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: انواع مکمل‌های قاچاق تحت عنوان فرآورده‌های طبیعی در مکان‌های مختلف به فروش می‌رسد، متاسفانه ما هم نظارت مستقیمی روی آن‌ها نداریم.
وزارت بهداشت نظارت مستقیمی بر مکمل‌های دارویی ندارد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو،کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو ، درباره نحوه نظارت بر عطاری‌هایی که مانند داروخانه‌ها باید عمل کنند، اظهار کرد: عملکرد عطاری‌ها کمی ضعیف دیده شده است و نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد. در حال حاضر برخی افراد با مصرف پودر‌های غیر استاندارد دچار عوارض خطرناکی می‌شوند.
او افزود: با مصرف پودر‌های نامرغوب از کمبود ویتامین گرفته تا مشکلات قلبی عروقی در انتظار ورزشکاران خواهد بود؛ بنابراین عطاری‌ها نباید خارج از قوانین و قواعد وزارت بهداشت عمل کنند.
جهانپور ادامه داد: انواع مکمل‌های قاچاق تحت عنوان فرآورده‌های طبیعی غیر مجاز در کشور در مکان‌های مختلف مانند عطاری‌ها و یا حتی باشگاه‌های ورزشی به فروش می‌رسد، متاسفانه ما هم نظارت مستقیمی روی آن‌ها نداریم، گرچه همکاران ما در تلاشند که بتوانند درمراکز بهداشتی تهران و استان‌های مختلف شرایط نظارتی خوبی را اعمال کنند. البته با کمک پلیس هم کارگاه‌هایی که مشغول به بسته بندی این موارد هستند شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفته اند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: به نظر می‌آید که نظارت‌ها کافی نبوده و موارد بازدارنده اعمال نشده است. توصیه می‌شود از هیچ کالایی که تحت عنوان مکمل دارویی، بدون داشتن مجوز و برچسب‌های تایید شده، مورد مصرف قرار نگیرد. این نوع دارو‌ها باید در داروخانه‌های معتبر به فروش برسند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما