۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۷۷۵

طراحی نانوداروی درمان تومور مغزی با استفاده از ترکیبات زردچوبه

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از دستیابی به فناوری تولید نانو دارو جهت درمان تومور مغزی با استفاده از کورکومین خبر داد.
طراحی نانوداروی درمان تومور مغزی با استفاده از ترکیبات زردچوبه
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر قدیر رجب زاده با اعلام این خبر افزود: این فناوری حاصل اجرای پروژه مشترک این موسسه با دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی مشهد بود که با هدف طراحی دارویی با استفاده از ترکیبات طبیعی زیست فعال انجام شده است. 
وی گفت: به دلیل پیچیدگی فرآیند درمان تومورهای مغزی و عوارض جانبی زیاد داروهای موجود، در این پروژه بعد از طراحی دارو، فرآیند بررسی اثر درمانی بر روی سلول‌های تومور مغزی انجام شد و محصول نهایی تولید شده در این پروژه می‌تواند به عنوان غذا دارو به صورت موازی با داروهای موجود در درمان تومور مغزی مورد استفاده قرار گیرد.
رجب‌زاده با بیان اینکه استفاده از غذا داروها در صنایع غذایی و دارویی، به علت مشکلاتی نظیر جذب پایین در سیستم گوارشی، تغییرپذیری احتمالی در طول نگهداری و تاثیر سیستم گوارشی بر آن، با محدودیت‌هایی مواجه است، خاطر نشان کرد: بسیاری از این ترکیبات در طی فرآوری ماده غذایی و نگهداری، تخریب شده و خواص سلامتی بخش خود را از دست می‌دهند، به همین دلیل انتخاب و ایجاد یک سیستم انتقال مناسب برای جذب و استفاده حداکثری از خواص ترکیبات طبیعی ضروری است. 
رییس موسسه علوم و صنایع غذایی تاکید کرد: برای اثربخشی بیشتر کورکومین، حامل‌هایی برای محافظت از آن طراحی شده است که نانو حامل‌های مذکور قابلیت جذب کورکومین را در سیستم گوارش و در سیستم گردش خون افزایش داده است. 
بر اساس اعلام روابط عمومی مؤسسه علوم و صنایع غذایی، وی تاکید کرد: در این تحقیق با تغییراتی که در سطح نانو حامل ایجاد شده، راندمان انتقال این دارو به بافت هدف یا همان تومور مغزی افزایش یافته است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما