۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۷۹۳
وزیر بهداشت:

تمام "داروهای کرونا" تحت پوشش بیمه قرار گرفت

وزیر بهداشت اعلام کرد: در جلسه هفته پیش شورای عالی بیمه تمام داروهای کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
تمام "داروهای کرونا" تحت پوشش بیمه قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری خبردارو،دکترسعید نمکی در جلسه امروز (20 آبان) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه از ویروس کرونا به عنوان یکی از پیچیده ترین ویروس های جهان یاد کرد و افزود: می توان گفت این ویروس یکی از پیچیده ترین مخلوقاتی است که پا به عرصه وجود گذاشته و بسیار پیچیده تر از آن است که بشود به راحتی درباره آن اظهار نظر کرد و یا دارویی برای آن تولید کرد.
دکترنمکی افزود: پیچیدگی این ویروس هزینه های بسیاری بر نظام سلامت جهان وارد خواهد کرد و برآورد این است که میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس در برخی کشورهای اروپایی طی ماه های آینده به روزانه هزار نفر هم برسد و  در کشور ما هم برآوردهایی از افزایش مرگ و میر وجود دارد که البته امیدواریم با همدلی و همراهی تمام مردم این آمارها را کاهش داده و بحران کرونا را با کمترین میزان خسارت پشت سر بگذاریم.
وزیر بهداشت در ادامه به جانِ دوباره گرفتن کادر بهداشت و درمان بعد از جلسه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این جلسه دو بال به کادر بهداشت و درمان اضافه شد، یکی در بحث تامین اعتبارات برای جبران معوقات ومطالبات کادر بهداشت و درمان و دیگر در بحث سخت گیری و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی با تشکیل قرارگاهی در این زمینه.
وی افزود: طبق پیشنهاد مقام معظم رهبری قرارگاهی به ریاست وزیر کشور برای پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا تشکیل شده که بسیار کمک کننده بوده و در کنترل بیماری می تواند نقش موثری باشد.

تمام داروهای "کرونا" تحت پوشش بیمه قرار گرفت/ هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستان نمی‌ماند

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید دارو و واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: در زمینه تولید داروی کرونا باید این نکته را یادآور شد که هنوز هیچ داروی قطعی برای این بیماری در جهان وجود ندارد و در بحث اثرگذاری داروهایی مانند رمدسیویر و فاویپیراویل هم هنوز بحث و گفت و گو است.
وی افزود: در بحث تولید این داروها خوشبختانه توانستیم ظرف مدت دو ماه این داروها را در کشور تولید کنیم و در حال حاضر نمونه محلول رمدسیویر هم در کشور تولید شده که ظرفیت تولید را تا 10 برابر افزایش خواهد داد.
دکترنمکی تصریح کرد: قطعا با افزایش تولیدات، تولید و توزیع انبوه این داروها را در کشور شاهد خواهیم بود و این خبر خوش را هم به مردم می دهیم که تمام داروهای کرونا را در جلسه شورای عالی بیمه که هفته گذشته برگزار شد تحت پوشش بیمه برده ایم.
وی افزود: اقدام دیگری که در این جلسه صورت گرفته این است که بیمارانی هم که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند به محض اینکه بستری شوند، در همان روز اول تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
وزیر بهداشت با اشاره به اضافه کردن تخت بیمارستانی و دستگاه اکسیژن ساز در تمام استان های کشور گفت: تا دو هفته آینده هیچ شهری مشکل کمبود اکسیژن نخواهد داشت و همچنان در حال اضافه کردن تخت های بیمارستانی عادی و ویژه هستیم.
دکترنمکی تصریح کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستانها نمی ماند و تمام بیماران نیاز به بستری، در بیمارستان بستری خواهند شد.
دکترنمکی افزود: تامین تخت و دستگاه اکسیژن و... به این معنی نیست که مردم نسبت به این بیماری و خطرات آن بی توجه شوند و همه باید کمک کنند تا با کمترین هزینه این بحران را پشت سر بگذاریم.

واکسن ایرانی "کرونا" در حال ورود به فاز مطالعات انسانی است/ تست کرونا در مراکز سرپایی"رایگان" می شود

دکترنمکی در ادامه خبرهای خوبی از تولید واکسن ایرانی کرونا داد و افزود: در بحث تولید واکسن کرونا 12 مجموعه دانش بنیان در کشور در حال فعالیت هستند که خوشبختانه چهار مورد آنها به نتایج خوبی رسیده اند. این چهار مجموعه دانش بنیان در حال حاضر در حال اتمام فاز مطالعات حیوانی و ورود به فاز مطالعات  انسانی هستند .
وی تصریح کرد: روند کار این مجموعه های دانش بنیان به حدی خوب پیش می رود که آماده پیش خرید واکسن کرونا از این مجموعه ها شده ایم و تا ماه های آینده خبرهای خوشی به مردم ایران خواهیم داد.
وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت انجام تست روزانه کرونا گفت: در حال افزایش تست روزانه کرونا به 100 هزار تست هستیم و در کنار این تست  کرونا برای تمام مراجعان به مراکز سرپایی رایگان خواهد بود و حتی از خانواده بیماران هم بصورت رایگان تست گرفته می شود و منابع آن هم تامین شده است.

همیشه می گویم در راه مبارزه با کرونا مدیون حمایت‌های رهبر هستیم

وزیر بهداشت در ادامه با تقدیر از همکاری و همراهی تمام مردم ایران در مقابله با کرونا، گفت: پیش از همه تا زنده ایم از حمایت های رهبر انقلاب در بحث مقابله کرونا یاد می کنم، چرا که اگر حمایت های ایشان نبود در میانه راه این مبارزه با مشکلات عدیده ای مواجه می شدیم.
وی افزود: ایشان الگوی تمام عیار از یک رهبر فرزانه و خردمند هستند و برخورد ایشان در بحث مقابله با کرونا مثال زدنی است و تاریخ این را ثبت خواهد کرد.
دکترنمکی تصریح کرد: همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی و استانداران و سازمان های مردم نهاد که در طول مدت مبارزه با این بیماری یار و همراه کادر بهداشت و درمان بودند تقدیر و قدردانی می کنم.
وی افزود: از مردم عزیز ایران هم که با کمک های مومنانه خود حماسه ای بزرگ خلق کردند کمال قدردانی را دارم.
دکترنمکی به فداکاری های کادر بهداشت و درمان اشاره کرد وافزود: مدافعان سلامت و فداکاری هایی که طی این مدت داشتند یادآور فداکاری های هشت سال دفاع مقدس است و مانند دفاع مقدس تنها چیزی که باعث شد سرداران و سربازان در این مسیر آگاهانه به دل خطر بزنند عشق به میهن و مردم و نجات جان انسان ها بود.
وی خاطرنشان کرد: میان مدافعان سلامت با مدافعان حرم و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی یک تفاوت اساسی وجود دارد و اینکه مدافعان اینجا دشمن را نمی بینند و با یک دشمن نامرئی در حال مبارزه هستند و در این جبهه خط مقدم مشخص نیست و همه جا احتمال خطر وجود دارد و همین کار مدافعان سلامت را دشوار کرده است.
دکترنمکی به تحریم های ظالمانه آمریکا در این شرایط سخت کرونا نیز اشاره کرد وافزود: متاسفانه در همین شرایط که کشور با کرونا دست و پنجه نرم می کند تحریم های ناجوانمردانه هم فشار را بر مردم ایران مضاعف کرده است، اما امروز شاهد هستیم که کسی که تحریم ها را علیه ایران تشدید می کرد امروز با خفت رفته و مردم عزتمند ایران استوار مانده اند، هرچند معتقدیم به گفته مقام معظم رهبری دولت جدید آمریکا هم برای مردم ایران فرقی نمی کند و این گردش قدرت تفاوتی برای وضعیت ما نمی کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما