۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۸۰۱

واکسن فایزر ممکن است به دمای منفی ۷۰ درجه نیاز نداشته باشد

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن کرونای ساخت شرکت داروسازی «فایزر» و شرکت آلمانی «بایونتک» ممکن است نیازی به نگهداری در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نداشته باشد و در دمای معمول یخچال ثابت بماند.
واکسن فایزر ممکن است به دمای منفی ۷۰ درجه نیاز نداشته باشد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، این احتمال بر اساس نتایج مطالعه دو گروه از محققانی است که آنها هم برای تولید واکسن های خود از همان فناوری mRNA استفاده کرده اند.
این محققان متوجه شدند که واکسن های تولیدی آنها برای مدت دست کم سه ماه می توانند در دمای یخچال ثابت بمانند.
این مطالعات نشان می دهند که واکسن های mRNA ممکن است در دماهای بالاتری از آنچه تصور می شود، ثابت بمانند.
در این صورت ممکن است نیازی به نگهداری واکسن کرونای شرکت فایزر و سایر واکسن های کرونای مشابه در دمای منفی ۷۰ درجه نباشد که این مسئله توزیع این واکسن را در سراسر جهان بسیار راحت تر می کند. 
کاندیدای واکسن فایزر هفته جاری هیجان زیادی در سراسر جهان ایجاد کرد. شرکت فایزر بر اساس نتایج اولیه آزمایشات مرحله سوم خود اعلام کرد که به نظر می رسد این واکسن بیش از ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد. 
قرار است واکسن جدید فایزر برای کووید ۱۹ تا پایان ماه نوامبر مجوز تولید انبوه را دریافت کند.
احتمالا برای ایجاد ایمنی توسط این واکسن باید دو واحد از آن با فاصله چند هفته ای تزریق شود. داده‌های اولیه به دست آمده از آزمایشات بالینی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان این واکسن باید خود را برای عوارض جانبی آن آماده کنند.
به گفته مقامات شرکت فایزر عوارض جانبی واکسن کووید ۱۹ شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد اما شدت آن‌ها بیشتر است. این عوارض شامل درد در بازوها، دردهای عضلانی و تب بوده و تا چند روز باقی می‌مانند.
با وجود این که عوارض جانبی واکسن شدید نیست، اما می‌تواند به طور موقت زندگی فرد را مختل کند و مانع انجام فعالیت‌های عادی روزمره شود. همچنین با توجه به این که لازم است واکسن در دو مرحله به فرد تزریق شود، دریافت کنندگان این واکسن، به ناچار عوارض جانبی آن را دو مرتبه تجربه می‌کنند.  
به گفته شرکت فایزر برقراری ارتباط موثر با مصرف‌کنندگان و اطلاع رسانی درباره لزوم تزریق دو واحد از واکسن و نیاز به سپری شدن یک ماه از تزریق آن برای ایجاد مصونیت در برابر ویروس، امری ضروری است.
 
مرجع : پایگاه اینترنتی نیوساینتیست
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما