۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۸۰۶
معاون سازمان بیمه سلامت به مناسبت روز جهانی دیابت بیان کرد:

هزینه ۲۷۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران دیابتی در سال ۹۸

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه یکی از جدی ترین تهدیدهای سلامت انسان در سالها و دهه های اخیر دیابت است گفت: بیمه سلامت در سال ۹۸ برای بیماران دیابتی ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
هزینه ۲۷۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران دیابتی در سال ۹۸
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مهدی رضایی، با اشاره به روز جهانی دیابت،  این بیماری را یکی از  جدی ترین تهدیدهای سلامت انسان در سالها و دهه های اخیر دیابت برشمرد و اظهار داشت: تغییرات چشمگیر در محیط زیست، رفتارها و سبک زندگی انسانها موجب رشد صعودی چاقی و دیابت شده و عوارض عروقی دیابت در طول حیات بیماران به افزایش بسیار زیاد سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی،‌ نابینایی و قطع عضو منجر شده است.
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت همچنین 14 نوامبر روز جهانی دیابت را بهانه ای برای معرفی دیابت و تشویق و ترغیب جامعه جهانی به پیشگیری ومراقبت از شیوع گسترده آن دانست و با اشاره به حمایت های سازمان بیمه سلامت از بیماران دیابتی گفت: بیماران دیابتی در سیستم بیمه سلامت دارای پرونده هستند، همچنین در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت از انسولین های مورد نیاز خود استفاده کردند.
وی با بیان اینکه بیماران دیابتی پس از ثبت در سامانه تایید خدمت، داروی مورد نیاز خود را دریافت می کنند افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۵۰ هزار بیمار دیابتی از خدمت بیمه ای در سازمان بیمه سلامت بهره مند شدند.
رضایی تصریح کرد: بین ۹۰ تا ۹۵ درصد قیمت مصوب انسولین در سازمان بیمه سلامت پوشش بیمه ای داده می شود، البته از ۱۰ قلم ۲ قلم به دلیل شرایط خاص، ۷۰ درصد پوشش بیمه ای دارد.
معاون سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: مبلغ ریالی پوشش بیمه ای برای بیماران دیابتی در سال ۹۸، ۲۷۰ میلیارد تومان است، ضمن اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ نیز بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای بیماران دیابتی هزینه شده است.
 
مرجع : وزارت بهداشت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما