۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۸۳۴

فایزر خواستار اجازه استفاده اضطراری از واکسن خود شد

شرکت داروسازی فایزر رسما از نهادهای نظارتی آمریکا خواسته است که اجازه استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ این شرکت را بدهند.
فایزر خواستار اجازه استفاده اضطراری از واکسن خود شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که شرکت داروسازی فایزر و شریک آلمانی آن «بایونتک» اعلام کردند که واکسن کووید-۱۹ آنها ۹۵ درصد در جلوگیری از بیماری خفیف تا شدید کرونا موثر به نظر می رسد.
این شرکت ها اعلام کردند که توان این واکسن به نام BNT۱۶۲b۲ در پیشگیری از ابتلا به کرونا به علاوه سوابق ایمنی خوبی که تولید می کند، به این معنی است که واکسن باید مجوز استفاده اضطراری را داشته باشد؛ چیزی که سازمان غذا و دارو (FDA) می تواند قبل از کامل شدن آزمایش نهایی اعطا کند. 
«استفان هان» کمیساریای سازمان غذا و داروی آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد، در حالی که نمی توانیم پیش بینی کنیم که بررسی این سازمان چقدر طول می کشد اما سازمان غذا و داروی آمریکا این درخواست را با حداکثر سرعت بررسی می کند.
طبق اطلاعاتی که شرکت بایونتک منتشر کرده، انتظار می رود که واکسن BNT۱۶۲b۲ احتمالا از اواسط تا آخر دسامبر برای گروه هایی که در معرض خطر بالا قرار دارند، تزریق  شود.
نامزد واکسن فایزر هیجان زیادی در سراسر جهان ایجاد کرد. شرکت فایزر بر اساس نتایج اولیه آزمایشات مرحله سوم خود اعلام کرد که به نظر می رسد این واکسن بیش از ۹۵ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد.
به احتمال زیاد برای ایجاد ایمنی توسط این واکسن باید ٢ واحد از آن با فاصله چند هفته ای تزریق شود. داده‌های اولیه به دست آمده از آزمایشات بالینی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان این واکسن باید خود را برای عوارض جانبی آن آماده کنند.
به گفته مقامات شرکت فایزر عوارض جانبی واکسن کووید ۱۹ شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد اما شدت آن‌ها بیشتر است. این عوارض شامل درد در بازوها، دردهای عضلانی و تب بوده و تا چند روز باقی می‌مانند.
با وجود این که عوارض جانبی واکسن شدید نیست اما می‌تواند به طور موقت زندگی فرد را مختل کند و مانع انجام فعالیت‌های عادی روزمره شود. همچنین با توجه به این که لازم است واکسن در دو مرحله به فرد تزریق می شود، دریافت کنندگان این واکسن، به ناچار عوارض جانبی آن را دو مرتبه تجربه می‌کنند.  
 
مرجع : پایگاه اینترنتی abc news
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما