۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۸۴۲

واکسن کرونا چقدر می ارزد؟

صندوق بین المللی پول اعلام کرد پیشرفت دارویی در ریشه کنی کرونا می تواند تا ۹ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند.
واکسن کرونا چقدر می ارزد؟
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: کرونا اولویت اصلی اقتصاد جهان است و اولویت حال حاضر باید بازگرداندن اقتصاد به ریل رشد و تقویت بنیان های اقتصادی قرن ۲۱ باشد. این نهاد با اشاره به اوج گیری مجدد شمار مبتلایان در جهان اعلام کرده است تا زمانی که همه گیری در همه جا شکست داده نشود، رشد اقتصادی در هیچ جا به دست نخواهد آمد. وضعیت فعلی نشان می دهد که وضعیت دشوار و غیر مطمین است.
صندوق بین المللی پول که پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امسال جهان به طور متوسط منفی ۴.۴ درصد خواهد بود در سال آینده به ۵.۲ درصد افزایش خواهد یافت. به گفته این نهاد، رسیدن به یک راهکار دارویی در ریشه کنی کرونا می تواند تا سال ۲۰۲۵ میزان تولید ناخالص داخلی جهان را حدود ۹ تریلیون دلار افزایش دهد. این نهاد با هشدار نسبت به خطر لغو سیاست های مالی حمایتی فعلی دولت ها و بانک های مرکزی از ضرورت تداوم رویکرد حمایتی سخن گفته و افزوده است: اگر هر کشور کار خودش را در مقابله با کرونا انجام دهد، مخارج کرونا حدود دو سوم افزایش پیدا خواهد کرد. 
کریستالینا جیورجیوا- رییس این نهاد با اشاره به پیشرفت های دارویی در مقابله با کرونا گفت: این خبر خوبی است که پیشرفت های زیادی در مقابله با کرونا داشته ایم اما شاهد کاهش مجدد شتاب رشد اقتصادی در ماه های اخیر بوده ایم و این بدان معناست که حتی پس از پیدا شدن راه حل پزشکی، مسیری طولانی در پیش خواهد بود. جیورجیوا هم چنین خواستار توجه بیشتر به ثبات محیط کلان اقتصادی جهان شد و سیاست گذاران را تشویق کرد تا با از ظرفیت های مغفول مانده ای نظیر اقتصاد دیجیتالی برای تقویت رشد اقتصادی خود بیشتر بهره بگیرند. 
رییس صندوق بین المللی پول همچنین نسبت به افزایش بیش از حد بدهی جهانی در دوره کرونا هشدار داد. 
 
مرجع : صندوق بین المللی پول
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما