۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۱۸۴۳

کمبود دارو در کشور مقطعی است

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی گفت: تحریم ها باعث شده گاهی در کشور دچار کمبود دارو شویم اما این کمبود دارو مقطعی است.
کمبود دارو در کشور مقطعی است
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، حسن صفاریه امروز در برنامه چاپ اول شبکه خبر با اشاره به اقدامات این سازمان در تأمین داروهای مورد نیاز مردم، گفت: مسدود بودن کانال مالی سبب شده تا در ارائه داروها به مردم با مشکلات روبرو شده و گهگاه دچار کمبود دارو شویم البته مشکلات به واسطه تحریم‌ها ایجاد شده است. تلاش ما این است این فاصله‌ها در بین توزیع داروها را به حداقل برسانیم؛ البته خوشبختانه دارو وجود دارد و این کمبودها بسیار مقطعی است.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اشاره به توزیع انسولین در داروخانه‌ها افزود: انسولینی که به ما تخصیص داده می‌شود را به محض در اختیار قرار گرفتن و به فاصله یک روزه آن را در داروخانه توزیع می‌کنیم.
صفاریه با بیان اینکه در حال حاضر کمبود خاصی که بیماری به دارو دسترسی نداشته باشد وجود ندارد، گفت: البته شاید در نقاطی از کشور مصرف بالا باشد و باید افراد به جاهای دیگر بروند. مردم می‌توانند با تماس تلفنی از این موضوع باخبر شوند و از طریق سایت هلال احمر و شماره تلفن ارائه شده مطلع شوند.
وی با اشاره به اقدامات هلال احمر در دوران شروع کرونا بیان داشت: از بهمن ماه که با شیوع کرونا روبه‌رو شدیم، هلال احمر نیز فعالیت خود را آغاز کرد. هلال احمر کارخانجات تولید دارو و تجهیزات پزشکی دارد و به سرعت وارد کار شدیم.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با بیان اینکه بحث واردات داروهای کرونا در دستور کار هلال احمر قرار گرفت، افزود: چندین قلم مربوط به کرونا را وارد کردیم؛ ضمن اینکه تب سنجی در ورودی‌های شهرها انجام شد؛ اکنون نیز آمران سلامت با حضور امدادگران هلال احمر مردم را به رعایت موارد بهداشتی تشویق می‌کنند.
صفاریه از حمایت هلال احمر از برخی گروه‌های پرخطر در تهران خبر داد و گفت: این افراد تحت پوشش هلال احمر قرار دادند و اقلام بهداشتی مورد نیاز بین آنها توزیع می‌شود.
وی در خصوص بروز مشکلات در تیم مدیریتی در هلال احمر طی یکی دو سال اخیر، افزود: این تلاطم‌های کوچک نمی‌تواند تأثیری بگذارد؛ چرا که هلال احمر قدمت ۱۰۰ ساله دارد و ما تلاش می‌کنیم با خدمت رسانی صادقانه این دست اندازهای که یکی دوساله را تبدیل به اعتماد کنیم.
صفاریه با بیان اینکه جهت رسیدن به وضعیت ایده آل فاصله‌هایی وجود دارد، افزود: باید خود را ارتقا دهیم تا به استانداردها و جایگاه خود برسیم.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با بیان اینکه کمبودهای دارویی مقطعی گفت: در شرایط حاضر شرایط نامطلوبی در دسترسی مردم به دارو وجود ندارد تقریباً همه اقلام دارویی در سطح کشور و در داروخانه‌های هلال‌احمر وجود دارد.
وی یادآور شد: البته ما تابع سازمان غذا و دارو هستیم و سیاست‌ها و سبد دارویی در سطح کشور توسط این سازمان اختصاص داده می‌شود و تلاش می‌کنیم حداکثر دارو را در سبد دارویی داشته باشیم تا نسخه بیماری برگشت نخورد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما