۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۸۴۸

بیماران کرونا با ۱۰۰ میلیون تومان در نوبت بستری بیمارستان خصوصی

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: بیمارستان های دولتی واقعا جا ندارند، بیماران کرونا حتی با داشتن ۱۰۰ میلیون تومان پول برای بستری در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی کنند.
بیماران کرونا با ۱۰۰ میلیون تومان در نوبت بستری بیمارستان خصوصی
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، حمید عمادی افزود: تعداد بیماران کرونا بسیار زیاد است، همیشه تعداد زیادی بیماران پشت نوبت برای بستری داریم، نه تنها همه آی سی یوها پر است بلکه تحت عادی بستری خالی هم نداریم، نمی توانیم در بیمارستانهای دولتی جوابگوی مردم باشیم و واقعا داریم فلج می شویم.
متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: دو هفته تعطیلی فقط می تواند مقداری شدت بار بیمارستانها را کم کند، به هیچ وجه در این دو هفته مشکل کرونا تمام نمی شود، فقط شاید یک مقدار فشار کار بیمارستانها کم شود، قطعا در این مدت هم امکان اینکه همه جا را ببندند نیست.
وی گفت: تعطیلی کامل مزایا و عوارضی دارد که باید جامعه شناسان، روانشناسان و اقتصاددانها بررسی کنند اما کادر پزشکی واقعا خسته شده اند و بیمارستانها هم دیگر توان پذیرش ندارند.
عمادی افزود: بیمارستانهای دولتی کاملا پر است، بیمارستانهای خصوصی هم فقط برای کسانی است که واقعا پول دارند و فقط بیمارانی که پول دارند می توانند به بخش خصوصی بروند و از خدمات بیمارستانهای خصوصی استفاده کنند. باید حداقل ۱۰۰ میلیون تومان پول داشته باشند البته اکنون وضعیت طوری شده که بیماران زیادی با ۱۰۰ میلیون تومان پول در جیب هم در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی کنند.
 رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: در رسیدن به این وضعیت همه مقصر هستند، هم مردم و هم مسئولان، اصول بهداشتی جدی گرفته نشده و البته در حوزه بهداشت و پیشگیری کارهای خیلی بیشتری باید انجام شود، برخی مسئولان تقصیر را به گردن مردم می اندازند و می گویند مردم رعایت نمی کنند، مردم هم مسئولان را مقصر می دانند و می گویند با متخلفان باید برخورد شود اما واقعیت این است که همه مقصر هستیم.
وی افزود: یک مشکل اساسی هم این است تعداد تخت بیمارستانی کشور به نسبت جمعیت در کشور بسیار کم است و در سالهای گذشته اقدام کافی برای افزایش سرانه تخت بیمارستانی انجام نشده و امروز آثار این کمبود را در بحران کرونا بیشتر احساس می کنیم.
عمادی گفت: در این وضعیت معلوم است که بیمارستانها نمی توانند جوابگو باشند و البته میزان مرگ و میر هم نسبت به مبتلایان در ایران خیلی بالاست یک مقدار به خاطر این است که به میزان لازم تست انجام نشده و یک مقدار هم به این خاطر است که امکانات و تخت بیمارستانی کافی نداریم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما