۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۸۸۵

۳ تصمیم جدید برای واردات محصولات آرایشی و بهداشتی

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران از اتخاذ سه تصمیم جدید در زمینه واردات محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد که مهم ترین آن مربوط به کالا های دپو شده در گمرکهاست.
۳ تصمیم جدید برای واردات محصولات آرایشی و بهداشتی
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، موسی احمدزاده از برگزاری جسه‌ای با حضور نمایندگانی از دستگاه‌هایی شامل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، سازمان غذا و دارو، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بانک مرکزی، گمرک و هیئت رئیسه کمیسیون فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مجمع عالی واردات برای بررسی ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد و افزود: در این جلسه مطرح شد که بخشنامه ممنوعیت واردات محصولات بهداشتی و آرایشی از سال گذشته منجر به بیکاری ۸۰۰۰ نفر در این بخش شده و از طرف دیگر کالای تقلبی، غیر استاندارد و قاچاق کشور را فرا گرفته است. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز تایید کرد که ۶۰ درصد از محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه از مبادی قاچاق وارد شده است.
به گفته وی این جلسه سه خروجی داشت که اولین تصمیم مربوط به کالا‌های دپو شده در گمرکهاست. بر این اساس با همکاری بانک مرکزی، وزارت صمت و سازمان غذا و دارو مقرر شد حدود ۲۰ کانتینر کالا‌های آرایشی و بهداشتی به ارزش حدود ۱۰ میلیون دلار مربوط به ۳۶ شرکت که از سال گذشته در گمرک‌ها دپو شده، ترخیص شود.
عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی درباره ارز اختصاص داده شده به این کالا‌ها نیز گفت: واردکنندگان آرایشی بهداشتی از بانک ارز دریافت نمی‌کنند، بلکه با اعتبار خودشان از ارز صادراتی یا به صورت تهاتر استفاده می‌کنند. آن‌ها ارز این محموله‌ها را پرداخت کرده و فقط منشاء ارز خود را نشان می‌دهند.
همچنین به گفته وی در این جلسه مقرر شد کارگروهی تخصصی متشکل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان غذا و دارو، هیئت رئیسه کمیسیون آرایشی و بهداشتی مجمع عالی واردات و دانشگاه و صنعت برای انتقال گام به گام تکنولوژی و حمایت از تولید تشکیل شود.
احمدزاده درباره خروجی سوم این جلسه نیز اظهار کرد که قرار است بخشنامه ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی مجدداً بازنگری شود تا بر اساس نیاز مصرف کننده و بازار، در بخش کالا‌هایی که مزیت رقابتی هست تولید انجام شود و در بحش دیگری که توان تولید وجود ندارد یا تقاضای داخل زیاد است مجددا وارد شود. واردکنندگان هم متعهد شدند ۸۰۰۰ نیروی بیکار شده به سرعت بر سر کار برگردند.
از اردیبهشت ماه سال گذشته واردات تمام لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند، چراکه به گفته آن‌ها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما