۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۹۰

توزیع گسترده داروی والزومیکس در داروخانه‌ها

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توزیع گسترده داروی والزومیکس (والزارتان + آملودیپین) در داروخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه خبر داد.
توزیع گسترده داروی والزومیکس در داروخانه‌ها

به گزارش پایگاه خبری «خبردارو» مرکز خراسان رضوی، دکتر علی روحبخش یادآور شد: از شهریور سال گذشته همزمان با اعلام وجود ماده سمی NDMA(ان نیتروزودی متیل آمین)به همراه ماده والزارتان تولیدی شرکت چینیZhejiang Huahai Pharmaceuticalsتوسط(FDA)و اعلام سرطانزا بودن این ماده در صورت مصرف طولانی و با دوز بالا، عمده والزارتان های تولیدی ایران ( شامل ۷شرکت تولیدکننده) برای جمع آوری فراخوان و تمامی داروی والزاتان موجود در داروخانه ها جمع آوری شد.
وی ادامه داد: از آن زمان تا کنون مشکل تولید جهانی این دارو بطور کامل برطرف نشده و لذا قیمت جهانی ماده اولیه والزارتان نیز افزایش قابل توجهی داشته و درکنار آن مشکلات تحریم های بانکی نیز بر این کمبود بی‌تاثیر نبوده است.
دکتر روحبخش افزود: از این رو تولید والزارتان در ایران هنوز به میزان قبل از فراخوان دارو برنگشته است و این مساله باعث بروز کمبود دارو در سطح عرضه شده است.
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به تازگی داروی والزومیکس (والزارتان + آملودیپین) نیز به مقدار زیادی در بازار عرضه شده است تاکید کرد: داروی والزارتان طبق کنترل های صورت گرفته، فاقد اثر سرطان زایی است و داروهای موجود در بازار فاقد ماده سمی NDMA (عامل سرطان زا) است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما