۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۱۹۱۴

برگزیده جایزه مصطفی(ص) کیت جدیدی را برای تشخیص ویروس کرونا معرفی کرد

برگزیده جایزه مصطفی(ص) کیت مدل مالتی­پلکس آرتی - پی­ سی ­آر TEPAT ۱.۰ را برای تشخیص ویروس کرونا معرفی کرد. کیت حاضر، امکان تشخیص سریع و اختصاصی RNA ویروس کرونای استخراج شده از نمونه ­های گرفته ­شده از حلق و بینی را با حساسیت بالا فراهم می کند.
برگزیده جایزه مصطفی(ص) کیت جدیدی را برای تشخیص ویروس کرونا معرفی کرد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، پنجمین نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ آذر ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می شود.
جکی یینگ، دانشمند برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۵ در حوزه فناوری نانو، طی سخنرانی خود در پنجمین نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) در مورد کیت تشخیص کرونا TEPAT ۱.۰ و تولیدات دیگر صحبت کرد.
برگزیده جایزه مصطفی (ص) کیت مدل مالتی­پلکس آرتی - پی ­سی ­آر TEPAT ۱.۰  را برای تشخیص ویروس کرونا معرفی کرد. کیت حاضر، امکان تشخیص سریع و اختصاصی RNA ویروس کرونای استخراج شده از نمونه ­های گرفته ­شده از حلق و بینی را با حساسیت بالا فراهم می کند.
وی افزود: اعتبار سنجی بالینی، حساسیت و دقت تشخیص ۱۰۰ درصدیِ بدون واکنش متقابل با گونه های غیر کرونا در این کیت را نشان می­ دهد. نکته قابل توجه این کیت، تشخیص دو ژن اختصاصی  RdRpP و M (پروتئین غشایی ویروس) است. این ویژگی، امکان تشخیص اختصاصی تر و  با حساسیت بیشتر را فراهم می­کند.
جکی­یینگ اظهار داشت: این ژن ها تحت فشارهای انتخابی مختلفی قرار می­ گیرند تا اگر ویروس جهش یافت، کیت تشخیص Cellbae  بتواند انواع جدید را از طریق شناسایی حداقل یکی از اهداف ویروس، تشخیص دهد. این شرکت همچنین TEPAT ۲.۰ Direct RT-PCR را با استفاده از نمونه سواب بینی تولید کرده است که به گفته یینگ، این فناوری در حال حاضر تحت ­بررسی سازمان بهداشت سنگاپور است و انتظار می­­رود ظرف دو هفته به تأیید برسد.
یینگ در پایان اظهار داشت: شرکت Cellbae در حال توسعه در سطح جهانی است و به دنبال توزیع­کنندگان، شرکای استراتژیک، و همکاران بالینی در خاورمیانه، آمریکای جنوبی، اروپای شرقی و آسیای شمالی است. این شرکت اکنون در نیجریه، برخی از کشورهای اروپای غربی، آسیا، و اقیانوسیه توزیع­کنندگانی را برای خود تعیین کرده است.
نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA)، بستری است که زمینه فعالیت شرکت‌های متوسط و کوچکی که نیاز به توسعه کار و محصول خود دارند را با معرفی به سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که در نشست امسال، تسهیل‌گران بنابر ارتباط صنایع و نوآوران حضور دارند.
پنجمین نشست ایسا با محوریت مراقبت­های بهداشتی پیشرفته و دستاوردهای پزشکی از ۱۰ تا ۱۷ آذرماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می­ شود.
 
مرجع : ستاد ارتباطات و اطلاع­ رسانی بنیاد مصطفی(ص)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما