۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۱۹۲۴
لایحه بودجه ۱۴۰۰

کاهش درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰ درآمد حاصل از افزایش ۱۵ درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی نسبت به سال جاری ۶۰ درصد کاهش داشته است.
کاهش درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که امروز (۱۲ آذرماه) حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری، در غیاب رئیس جمهوری آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، درآمد ناشی از افزایش ۱۵ درصد به عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی دو میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
این در حالی است که درآمد ناشی از افزایش ۱۰ درصد به عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ حدود پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نشان می‌دهد درآمد دولت از این محل حدود ۶۰ درصد در سال جاری کاهش می‌یابد.
گفتنی است که  از اردیبهشت ماه سال گذشته واردات تمام لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند، چراکه به گفته آن‌ها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.
الیته در جلسه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، سازمان غذا و دارو، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بانک مرکزی، گمرک و هیئت رئیسه کمیسیون فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مجمع عالی واردات مقرر شد  بخشنامه ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی مجدداً بازنگری شود تا بر اساس نیاز مصرف کننده و بازار، در بخش کالاهایی که مزیت رقابتی هست تولید انجام شود و در بحش دیگری که توان تولید وجود ندارد یا تقاضای داخل زیاد است مجددا وارد شود.

 
مرجع : اقتصاد گردان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما