۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۱۹۲۶

افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور، خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکلی از لحاظ تامین داروی درمان کرونا نداریم، از طرفی آمادگی صادرات برخی از داروهای درمان کرونا به کشورهای دیگر وجود دارد.
افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر سید حیدر محمدی درمورد تامین داروی بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: ماهیانه بیش از ۵۰۰ هزار ویال رمدسیویر در کشور مصرف می شود که بخش زیاد آن تولید داخل بوده و با توجه به افزایش تعداد بستری ها طی هفته های اخیر، بخشی نیز از خارج تامین شده است و در حال حاضر مشکلی از لحاظ تامین این دارو وجود ندارد. 
وی افزود: با صدور مجوز تولید برای سه شرکت داروسازی دیگر تعداد و تولیدکنندگان بزودی سه شرکت داروسازی با صدور مجوزی تولید برای سه شرکت داروسازی دیگر، به ۶ شرکت قابل افزایش خواهد بود.
وی درمورد تولید داروی فاویپیراویر اظهار کرد: ماهیانه بالغ بر ۱۵ میلیون عدد از این دارو را در کشور تولید می کنیم که به طور کامل نیاز داخل را پوشش می دهد و نیازی به واردات نداریم. البته این رقم در صورت نیاز تا ۵۰ میلیون عدد در ماه قابلیت افزایش دارد.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ماهانه ۱۵ هزار عدد داروی توسیلیزومب (اکتمرا) نیز در داخل تولید می شود و مشکلی برای تامین آن نداریم، این دارو در دارخانه های بیمارستانی با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قابل تهیه است.همچنین امکان صادرات این دارو به کشورهای دیگر نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مصرف داروی کلترا  پس از خروج از پروتکل درمانی کرونا به شدت کم شده است، گفت: آمادگی صادرات این دارو را به کشورهای دیگر داریم.

 
مرجع : ایفدانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما