۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۹۳۹

۳ دارو برای مبتلایان به کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپایی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار دارد.
۳ دارو برای مبتلایان به کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مهدی رضایی گفت: مبنای عملکرد سازمان بیمه سلامت برای پوشش داروها و خدمات بیمه شدگان مبتلا به کرونا دستورالعمل های تدوین شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.
وی افزود: این دستور العمل از ابتدای شیوع این بیماری، بروز رسانی شده و جهت اجرا ابلاغ شده است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بر همین اساس و به موجب ابلاغیه معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص نسخه هشتم راهنمای تشخیص و درمان کووید -۱۹ ، داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار دارند .
وی اظهار داشت: این داروها پیش از این نیز در فهرست تعهدات سازمان قرار داشته اند که به موجب این ابلاغیه، برای درمان کووید ۱۹ نیز پذیرش و پرداخت می شود.
رضایی تاکید کرد: همچنین از ۲۵ آبان سال جاری، به موجب ابلاغیه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور، داروهای فاویپیرواویر و رمدسیویر، جهت درمان کووید ۱۹ مبتنی بر پروتکل های وزارت بهداشت، از تاریخ مذکور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: سایر داروهای مورد استفاده اعم از داروهای مسکن، ضد سرفه، ضد تهوع، داروهای ضد انعقاد و آنتی بیوتیک بر اساس فهرست تعهدات بیمه پایه و طبق مفاد راهنمای تجویز ابلاغی، برای درمان این بیماران، پرداخت می شود.

 
مرجع : وزارت بهداشت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما