کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شتاب دهنده فناوری های تشخیصی سیناپس:

لزوم اشرافیت شرکت های دانش بنیان به دریافت اخذ مجوز و رگولاتوری

21 آذر 1399 ساعت 13:05

مدیرعامل شتاب دهنده فناوری های تشخیصی سیناپس گفت: در عرضه یک محصول به بازار علاوه بر بعد تکنیکال، مباحث رگولاتوری و اخذ مجوزها نیز مطرح هستند که گلوگاه تولید محصولات به ویژه در حوزه سلامت به حساب می آیند بنابراین لازم است بنیان گذاران شرکت های دانش بنیان به این قسمت از فرآیند تولید نیز اشراف داشته باشند.


به گزارش پایگاه خبری خبر دارو، دکتر وحید یونسی در گفت و گو با خبرنگار خبردارو در پاسخ به سوالی مبنی ارزیابی ظرفیت شرکت های دانش بنیان افزود: شرکت های دانش بنیان در نقش بازیگران پرانرژی عرصه صنعت جایگاه ویژه ای در ارتقای و پیشرفت علمی و صنعتی جامعه ما دارند به شرطی که به درستی حمایت و جهت دهی شوند. وی اظهار کرد: همه ما به خوبی از نقش نوآوری و خلاقیت دانش بنیان در شکل گیری و پیشرفت تکنولوژی های جدید در جهان باخبریم و می دانیم تنها در صورت استفاده بهینه از دانش است که می توانیم در بازار با نمونه های خارجی رقابت کنیم. از طرفی در کشور ما با انبوهی از نیروهای متخصص روبرو هستیم، بنابراین می توان از شرکت های دانش بنیان به عنوان بستری مناسب برای بکارگیری نیروی جوان متخصص نام برد.
یونسی دکتری ایمنی شناسی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتظار از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد:  همانطور که قبلا اشاره کردم این شرکت ها می توانند نیروی محرکه صنعت باشند که به دست نیروی متخصص این عرصه به حرکت درمی آید. اما از این شرکت ها انتظار می رود در وهله اول با مطالعات گسترده به شناخت عمیق از صنعت مورد نظر خود رسیده و سپس پروژه های خود را در زمینه هایی که شکاف وجود دارد تعریف کنند.
وی با بیان اینکه شرکت شتابدهنده فناوری های تشخیصی سیناپس بیشتر در چهار حوزه کاری در زمینه فناوری های تشخیصی یا همان IVD فعاالیت دارد گفت: این شرکت بطور متمرکز بر روی پروژه های همان حوزه سرمایه گذاری کرده است که شامل طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی تشخیصی، طراحی و تولید کیت های تشخیصی، نرم افزارها و اپلیکیشن های حوزه سلامت و خدمات آزمایشگاهی است.
مدیرعامل شتابدهنده فناوری های تشخیصی سیناپس برای بهبود عملکرد شرکت های دانش بنیان افزود: از آنجایی که این شرکت ها توسط فارغ التحصیلان دانشگاه بنیان گذاری می شود پیشنهاد می کنم مدیران این مجموعه ها با شرکت در دوره های مدیریتی، ظرفیت های اجرایی خود را کشف کنند و با تلاش مضاعف، توانمندی های خود در زمینه های اجرایی و مدیریتی را افزایش دهند. از سوی دیگر در مبحث عرضه یک محصول به بازار علاوه بر بعد تکنیکال، مباحث رگولاتوری و اخذ مجوزها نیز مطرح هستند که گلوگاه تولید محصولات خصوصا در حوزه سلامت به حساب می آیند بنابراین لازم است بنیان گذاران شرکت های دانش بنیان به این قسمت از فرایند تولید نیز اشراف داشته باشند.
 دکتر یونسی در خصوص فعالیت های شرکت در زمینه اخذ مجوز و رگولاتوری گفت: تلاش ما بر این است که در دوره پیش شتابدهی مجموعه سیناپس، بستری را فراهم سازیم تا فناوران علاوه بر بحث های تکنیکال و علمی، اشراف نسبی از بحث های رگولاتوری بدست بیاورند چرا که انتظار می رود یک استارتاپ بتواند بطور مستقل به مرحله تولید و عرضه محصول برسد.

 


کد مطلب: 1940

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/1940/لزوم-اشرافیت-شرکت-های-دانش-بنیان-دریافت-اخذ-مجوز-رگولاتوری

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir