کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یارانه دارو در سال آینده / ردیف اعتباری جدا برای واکسن کرونا

خبرگزاری ايسنا , 26 آذر 1399 ساعت 7:52

رییس سازمان غذا و دارو جزییات بودجه پیشنهادی برای ارز دارو در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.


به  گزارش پایگاه خبری خبر دارو، دکتر محمدرضا شانه ساز ، درباره وضعیت ارز دارو در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰، معادل  ۲.۵ میلیارد دلار برای ارز دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

ارز دارو، دولتی می ماند
وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی آزادسازی ارز دارو در بودجه سال آینده، افزود: حتی اگر ارز دولتی تمام کالاهای اساسی حذف شود، اما ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دارو همچنان به قوت خود باقی است.
شانه ساز ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ میزان ارز تخصیصی برای دارو و تجهیزات پزشکی ۳.۷ میلیارد دلار بوده که سازمان غذا و دارو از طریق افزایش زیرساخت های تولید و افزایش سهم تولید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، صرفه جویی کرده و این رقم را در سال ۱۳۹۸ به سه میلیارد دلار کاهش داد.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همچنین در سال ۱۳۹۸، سه میلیارد دلار به عنوان ارز دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت و در سال ۱۳۹۹ نیز ۲.۵ میلیارد دلار ارز به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شد. البته ۵۰۰ میلیون دلار هم بابت اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا توسط بانک مرکزی باید محاسبه شود.  

ردیف اعتباری جدا برای مقابله با کرونا
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ علاوه بر ۲.۵ میلیارد دلارِ بودجه، ۵۰۰ میلیون دلار هم برای مصارف مربوط به اقلام دارویی و تجهیزاتی مورد نیاز مبارزه با کرونا باید از بانک مرکزی دریافت کنیم، عنوان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ۲.۵ میلیارد دلار بابت ارز و تجهیزات پزشکی دارو اختصاص داده شده، ضمن آنکه تمام محاسبات مربوط به میزان اعتبار لازم برای تامین اقلام مقابله با کرونا و واکسن کرونا به صورت جداگانه دیده شده است.
 


کد مطلب: 1951

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/1951/یارانه-دارو-سال-آینده-ردیف-اعتباری-جدا-واکسن-کرونا

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir