کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارز 4200 تومانی موجب نابودی توسعه و سرمایه گذاری صنعت دارو شده است

25 آذر 1399 ساعت 12:02

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: از آنجا که سرمایه گذاری در بخش تولید دارو بر مبنای ارز نیمایی است و در مقابل کالاهای تولیدی در حوزه دارو باید بر مبنای ارز 4200 تومانی فروخته شود لذا در 2 سال گذشته هیچ سرمایه گذاری در این بخش انجام نشده است.


به گزارش پایگاه خبری خبر دارو، محمود نجفی عرب، در هیجدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، گفت: 97 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و حداکثر حدود 30 درصد ارز 4200 تومانی در حوزه تولید دارو هزینه می شود و بقیه ارز مورد نیاز تولید دارو ارز نیمایی است. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: براین اساس فقط مواد اولیه و مواد اکتیو تولید دارو مشمول ارز 4200 تومانی می شود و به همین دلیل این موضوع زیان هنگفتی را به حوزه تولید دارو وارد کرده است. 
نجفی عرب بیان داشت: از آنجا که  تهیه ماشین آلات و قطعات یدکی تولید دارو و در مجموع سرمایه گذاری در بخش تولید دارو،  بر مبنای ارز نیمایی انجام می شود و در مقابل کالاهایی که در حوزه دارو تولید می شود باید بر مبنای ارز 4200 تومانی فروخته شود در نتیجه در 2 سال گذشته نرخ اصطلاک سرمایه گذاری به شدت افزایش یافته و  بنابراین در حوزه تولید دارو هیچ سرمایه گذاری انجام نشده است. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: در مجموع ارز 4200 تومانی که در حوزه تولید دارو تزریق می شود منجر به نابودی توسعه و سرمایه گذاری صنعت دارو شده است و آسیب زیادی به این بخش وارد کرده است. 
وی بیان داشت: بنابراین اگر در بودجه سال 1400 باز هم به تولید دارو از 4200 تومانی اختصاص یابد مشکلات تولید در بخش دارو به صورت کاملا جدی افزایش می یابد. 
 


کد مطلب: 1952

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/1952/ارز-4200-تومانی-موجب-نابودی-توسعه-سرمایه-گذاری-صنعت-دارو-شده

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir