۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۹۹۴
رئیس جمعیت هلال احمر:

هلال احمر یک میلیون واکسن کرونا وارد می‌کند

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: تلاش ما این است از منابع معتبر یک میلیون واکسن کرونا وارد کنیم و این واکسن‌ها از یکی از کشورهای شرق آسیا وارد خواهد شد.
هلال احمر یک میلیون واکسن کرونا وارد می‌کند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، کریم همتی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه قطعا این واکسن ها مورد تایید سازمان غذا و دارو خواهد بود افزود: شرایط نگهداری این واکسن سخت است زیرا باید در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری شود و این کار را سخت می کند.
وی با اشاره به اینکه قرار نیست تمام کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شود، اظهار داشت: با یک میلیون واکسن فقط می توان اطمینان خاطر را به وجود آورد زیرا ضرورت دارد فقط افراد در معرض خطر واکسینه شوند که تلاش ما این است هر چه سریع تر این واکسن ها را تامین کنیم اما متاسفانه کشورهای غربی برای ما در راستای وارد کردن این واکسن ها مشکل ایجاد می کنند.

 اعتبارات هلال‌احمر در سال ۹۹ مناسب نبوده است 

وی اظهار داشت: وضعیت اعتبارات این جمعیت در سال ۹۹ مناسب نبوده و هلال‌احمر ۶ هزار میلیارد ریال فقط برای تکالیف محوله کسری دارد، اگر سیل، زلزله یا هر بحرانی رخ دهد و بتوانیم خوب مدیریت کنیم افتخارش برای نظام و کشور است، بنابراین امیدوارم که برای اختصاص بودجه و اعتبارات به جمعیت تجدیدنظر شود.
همتی ادامه داد: با توجه به حوادث اخیر در کشور موجودی انبارهای هلال احمر کاهش یافته است و این انبارهای امداد نیازمند تقویت و شارژ مجدد هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر با هشدار زودهنگام در خصوص امدادرسانی به حوادث احتمالی در تهران اضافه کرد: به طور مثال اگر خدای نکرده زلزله ای در تهران رخ دهد در بحث نجات با سازه های عظیم بتونی و فلزی خیلی مشکل خواهیم داشت.
همتی توضیح داد: در حادثه سقوط بهمن ارتفاعات شمال تهران ۱۴ نفر از کوهنوردان نجات پیدا کردند، ۹ نفر از هموطنان فوت شدند که یک نفر در آهار، ۷ نفر در کلکچال و یک نفر هم در بیمارستان جانشان را از دست داده‌اند، اما همچنان دو نفر در دارآباد مفقود هستند.
وی افزود: در اجرای این سلسله عملیات امدادی ۱۰۰ نفر در قالب ۲۰ تیم به همراه انجام ۹ سورتی پرواز با بالاترین توان این حادثه را پوشش دادند.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به راه اندازی و آماده سازی سه هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کشور اظهار داشت: تا پایان دولت این خانه ها به پنج هزار خانه هلال خواهد رسید، این خانه ها باری بر دوش دولت نیست بلکه یار دولت و مردم هنگام وقوع حوادث است، بودجه زیادی نیازی ندارد و داوطلب محور است، امکانات امدادی و همچنین آموزش برای مردم وجود دارد.
وی گفت: در واقع خانه‌های هلال یک هلال احمر کوچک در دورترین مناطق و محروم‌ترین محله ها است.

جذب هزار نفر تا پایان سال 

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بحث توسعه آموزش های همگانی یک برنامه جدی برای مواجه بحران‌ها است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این آموزش ها را به همه آحاد جامعه تسری دهیم و در تلاش هستیم به اهداف و تکالیف ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران جدید دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه مقدمات جذب امدادگران با درجه ایثار هم انجام شده که تا پایان دی‌ماه ۸۰۰ نفر به صورت ساعتی با هلال‌احمر قرارداد خواهند بست، افزود: امیدوار هستیم تا پایان سال کار جذب هزار نفری که پیش‌تر اعلام کردیم انجام شود، همچنین زمینه برگزاری آزمون ایثار هم از سوی سازمان امداد و نجات باید فراهم شود تا این امدادگران هم در صورت قبولی و اخذ درجه ایثار سال آینده جذب هلال‌احمر شوند.

از منابع داخلی برای ساخت بیمارستان های خارج از کشور استفاده نمی کنیم

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص بیمارستان ها و مراکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور نیز افزود: امروز بیمارستان های هلال احمر در کشورهای امارات متحده عربی و غنا به سوددهی رسیده اند و تلاش می شود تا این روند ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه ما از منابع داخلی برای ساخت بیمارستان های خارج از کشور استفاده نمی کنیم، گفت: برای هزینه‌های این بیمارستان ها و مراکز درمانی هلال احمر تا کنون یک ریال از وزارت بهداشت گرفته نشده و در عراق و شهر نجف اشرف نیز بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائرین است و یک مجموعه آماده است و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران‌ حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: امروزه انتشار اخبار آرامش‌بخش و صحیح از سوی سخنگوی هلال احمر و در ادامه انتشار آن‌ها در فضای مجازی هلال‌ احمر به محقق شدن این موضوع کمک فراوانی کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر به ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران که بر اساس آن وظایفی به جمعیت هلال احمر سپرده شده اشاره کرد و گفت: در بند الف این قانون بحث آموزش همگانی مطرح است که جمعیت هلال احمر در این زمینه به خوبی کار کرده و از زلزله بم تاکنون بیش از ۱۲ میلیون نفر آموزش های هلال احمر را به صورت پراکنده دیده اند، البته می‌دانیم این آموزش کفایت نمی‌کند، اما اگر در هر خانواده یک نفر آموزش دیده باشد؛ این آمار قابل قبول است.
همتی با بیان اینکه در حال حاضر و در مقایسه با سال‌های گذشته به ویژه زلزله مخرب و ویرانگر بم امکانات هلال احمر افزایش پیدا کرده‌ افزود: در زلزله بم دو بالگرد داشتیم و اکنون ۲۴ فروند بالگرد در جمعیت هلال احمر داریم؛ توان لجستیک و انبارهای ما نیز نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به خدمات رسانی جوانان و داوطلبان هلال احمر در امر مقابله با ویروس کرونا گفت: همه دوستان ما در کنار مردم بوده و در طرح شهید سلیمانی در ورودی و خروجی شهرها به مردم خدمات رسانی کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر هلال احمر با بیان اینکه داوطلبان این جمعیت هنوز در طرح ناظر و طرح شهید سلیمانی نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد، گفت: با حضور این نیروهای داوطلب امروز محله هرندی در تهران نمود ملی پیدا کرد و به محله بدون کرونا تبدیل شده است، محله ای که دغدغه مقام معظم رهبری بود و با تلاش این منطقه امروز وضعیت بهتری دارد. تراکم جمعیت و وضعیت معیشتی و بهداشتی آن منطقه بد بود اما امروز حاصل و نتیجه آن را مشاهده می کنیم که کرونا در آن منطقه مهار شده است.
همتی با اشاره به هفدمین سالروز وقوع زمین لرزه بم نیز گفت: روز جمعه مصادف بود با زلزله بم در سال ۸۲ که در اثر این حادثه ۳۵ هزار هموطن خود را از دست دادیم و ۱۴ هزار نفر زخمی داشتیم و می‌توان گفت بیش از ۱۴ هزار نفر از این منطقه کوچ کردند. این زلزله یکی از مهیب‌ترین زلزله‌ها در طول چند سال اخیر بود و این نشان می‌دهد که یک زلزله چگونه یک منطقه را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.
وی به نقش بی بدیل و تاثیر گذار مرحوم بیژن دفتری، پدر امداد و نجات ایران در حضور در منطقه زلزله زده بم اشاره  کرد و افزود: در ساعت ۷:۳۰ صبح روز وقوع زلزله بم بی آن که هنوز کانون دقیق زلزله مشخص باشد به کرمان سفر کرد، نکته‌ این موضوع، نبود مکان‌یابی دقیق در زلزله بم بود که حالا با گذشت زمان و پیشرفت علم موضوع مکان‌یابی و سایر امکانات به روز شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در مانور و تمرین فرضی ساعت صفر که به مناسبت در روز جمعه برگزار کردیم، همین ارتباطات رادیویی در جمعیت هلال‌ احمر را آزمایش کردیم که خوشبختانه با کیفیت بالا این امکان هم در سازمان امداد و نجات و هم در سایر قسمت‌های جمعیت وجود دارد و می توان اینگونه عنوان کرد که به طور کلی برگزاری مانورها درس آموخته دارد که همه سازمان‌های مربوطه با استفاده از همین آموخته‌ها با همدلی می‌توانند در بحران‌ها اقدام کنند.
وی با یادآوری به مشکلاتی که در زلزله بم وجود داشت، اظهار داشت: در زلزله بم با مشکلات متعددی از جمله توزیع اقلام و استفاده از کمک‌های بین المللی مواجه بودیم، اما در این میان فرودگاهی در این شهر وجود داشت که خیلی آسیب ندیده بود و همین موضوع کمک کرد تا بتوانیم از کمک‌های بین المللی بهره‌مند شویم.
همتی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مانورها و تمرین ها این است که ما و همه دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح با هم هماهنگ تر باشند، تصریح کرد: ما می خواهیم در این مانورها نیروهای نظامی، انتظامی و عملیاتی هم در کنار ما تمرین کنند تا هماهنگی ها به بهترین شکل در عملیات صورت گیرد. اجتماع در منطقه آسیب دیده خود یک معضل است و باید این آموزش ها و هماهنگی ها صورت گیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما