۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۱۹۹۸

دستگاه ایرانی تولید ماده ضدعفونی ساخته شد

یکی از شرکت های دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران برای نخستین بار در کشور، موفق به ساخت دستگاه تولید ماده ضدعفونی شد.
دستگاه ایرانی تولید ماده ضدعفونی ساخته شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، سید یاسر حسینی؛ مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تحت پوشش مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دستگاه تولید ماده ضدعفونی؛  یک دستگاه خانگی، صنعتی و بیمارستانی است که با استفاده از آب و نمک، مواد ضدعفونی کننده می سازد و در اختیار کاربران قرار می دهد.
وی افزود: این دستگاه دوستدار محیط زیست است و در سه بخش ضدعفونی کننده مواد غذایی، شست و شوی دست و سطوح قابل استفاده بوده و تمامی مجوزها و استانداردهای ملی و بین المللی را کسب کرده است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این دستگاه در ایران مشابهی ندارد و با استفاده از مهندسی معکوس، بومی سازی شده است. این دستگاه تا ۹۹/۹۹ درصد قابلیت میکروب زدایی دارد و برای از بین بردن کرونا ویروس هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
حسینی خاطرنشان کرد: این دستگاه از نظر هزینه و تولید ماده ضدعفونی بسیار مقرون به صرفه است. همچنین حمل آسان، نداشتن حساسیت و ایمنی برای انسان از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود.
وی ادامه داد: دستگاه پنل روشنایی و ضدعفونی‌کننده ایمن برای انسان با کاربردهایی مانند روشنایی محیط کار و بیمارستان، ضد عفونی ‌کننده سطوح و هوا، از بین برنده عوامل عفونت‌های بیمارستانی و ارتقای ایمنی چشم و پوست نوزادان، اطفال و بزرگسالان از دیگر محصولات این شرکت است.
حسینی با تقدیر از همکاری مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: چالش های بسیاری در مسیر فعالیت وجود دارد؛ چالش های فنی، تکنیکی توسط شرکت قابل حل است، ولی در مورد چالش های نظام اداری و دولتیشرکت های دانش بنیان باید بیشتر حمایت شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت تحت پوشش مرکز رشد است؛ انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش فروش نیز از شرکت پشتیبانی کند.
این شرکت دانش بنیان در سال ۱۳۹۶ با تکیه بر دانش بومی تاسیس شد و در زمینه های کنترل عفونت، میکروبیولوژی، تجهیزات پزشکی بیمارستانی، مهندسی پزشکی، برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات فعالیت دارد.
 
مرجع : دانشگاه علوم پزشکی ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما