۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۲۰۰
سفیر سوئیس، طی دیدار از خطوط تولید شرکت بهستان تولید:

سوئیس را در کنار خود بدانید

سوئیس را در کنار خود بدانید
خبردارو: مارکوس لایتنر دیپلماتی است با پیشینه اقتصادی. او از خطوط تولید مجتمع بهستان تولید در ساوه دیدار کرد، که یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید دارو در ایران به شمار می آید و قرار است داروهایی با همان کیفیت برندهای جهانی تولید کند. در حاشیه این دیدار، لایتنر در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری خبردارو به چند پرسش ما پاسخ داد:

درباره سایت بهستان تولید و کیفیت تولید در این مرکز چه فکر می کنید؟
در آغاز، باید بگویم که سوئیس یکی از مهم ترین و پیشروترین کشورها در زمینه صنایع دارویی است. نوآوری، قابل اعتماد بودن و کیفیت ویژگی های کلیدی و مهم سوئیسی هستند که بهترین درمان برای بیماران در سراسر جهان به شمار می آیند. به عنوان شرکتی که گواهی تعدادی از برندهای سوئیسی را در اختیار دارد، شرکت بهستان تولید ملزم به رعایت بالاترین استانداردهای کیفی برای محصولات دارویی خود است. دیدار امروز فرصت مهمی بود برای من تا فناوری پیشرفته، کارمندان متعهد و تسهیلات و تأسیسات عالی مجموعه را ببینم.

شرکت های سوئیسی در نظام سلامت و درمان ایران به خوبی شناخته شده هستند. با توجه به سیاست های کلان در ایران برای حمایت از تولید ملی، برنامه سفارت سوئیس برای جذب شرکت های سوئیسی به ایران و تقویت تعاملی که سبب رشد اقتصادی بشود چیست؟

سفارت سوئیس در ایران می کوشد تا بیماران ایرانی را از طریق تازه ترین فناوری ها مورد توجه قرار دهد. از همین رو، در حال گفت‌و‌گو با ایران هستیم تا بهترین ترکیب از وارداتِ تازه ترین و اثربخش ترین داروها و نیز تولید داخلی ایمن و باصرفۀ محصولات باکیفیت را فراهم بیاوریم. مجتمع بهستان در زنجیره تولید داروهای باکیفیت تحت امتیاز شرکت های دارویی سوئیسی فعالیت دارد. پلتفرمی را با وزارت بهداشت، و معاونت غذا و دارو و نیز شرکت های سوئیسی ایجاد کرده ایم تا از طریق آن به تبادل اطلاعات بپردازیم، مسائل مهم و باقی‌مانده را حل کنیم و شرایط را برای چهارچوب کاری مطلوب به منظور واردات و سرمایه گذاری در ایران مهیا کنیم. همچنین، در حال تحکیم همکاری‌های علمی میان مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در ایران و سوئیس هستیم. افزون بر این، از مالکیت معنوی در ایران حمایت می کنیم که عاملی کلیدی در فرآیند نوآوری است. همکاری سوئیس  - ایران در بخش سلامت به روشنی طی سال های اخیر رشد کرده‌است.

آیا فکر می کنید تحریم‌ها بتوانند انتقال فناوری و سرمایه گذاری خارجی در زمینه داروسازی به ایران را محدود یا متوقف کنند؟
محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم ها نمی‌شوند. با این همه، ما هنوز فاقد یک کانال مالی قابل اتکاء برای فراهم کردن اعتبارات لازم برای معاملات بین المللی در این حوزه هستیم. برای همین، سوئیس در حال کار کردن بر یک کانال مالی برای کالاهای به اصطلاح انسان‌دوستانه است. طی دور پیشین تحریم‌ها، ما چنین ساز‌و‌کاری را ایجاد کردیم. ما در حال گفت‌و‌گو با مقامات مربوطه، بانک‌ها و شرکت‌های سوئیسی هستیم تا سازوکاری قابل اتکا پدید آوریم که  داروهای باکیفیت و تجهیزات پزشکی را برای بیماران ایرانی تأمین کنیم.  

بهستان تولید نمونه خوبی است برای همکاری متقابل که هدف آن یک شرایط برد - برد طولانی‌مدت برای شرکای سوئیسی است که نیازهای بیماران ایرانی را برآورده می سازد. می تواند الهام بخش دیگر سرمایه گذاران باشد تا بر کیفیت و نوآوری تمرکز کنند. علیرغم محیط چالش برانگیز، من شاهدم که شرکت های دارویی سوئیس خود را متعهد به خدمت رسانی به بیماران ایرانی می دانند و آماده سرمایه گذاری هستند. سفارت سوئیس از آنها حمایت خواهد کرد تا شرایط چهارچوب های لازم را داشته باشند.



 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما