۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۲۰۰۵

واکسن ایرانی کرونا دو مرحله تا تولید انبوه فاصله دارد

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در کشور برای تولید واکسن کووید ۱۹ گفت: مطالعات و آزمایش‌های پیش بالینی این واکسن به پایان رسیده و وارد فاز اول بالینی شده است.
واکسن ایرانی کرونا دو مرحله تا تولید انبوه فاصله دارد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، امیر بقایی با اشاره به چگونگی توزیع واکسن آنفلوآنزا توضیح داد: در حال حاضر تنها محلی که این واکسن توزیع می‌شود داروخانه هلال احمر است و برای جلوگیری از نشت احتمالی، سایر داروخانه‌های استان این واکسن را توزیع نمی‌کنند.
وی ادامه داد:این واکسن برای افراد عادی به قیمت ۱۹۲ هزار تومان و برای بیماران خاص به قیمت ۴۲ هزار تومان عرضه می‌شود.
این مسئول با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در کشور برای تولید واکسن کووید ۱۹ افزود: مطالعات و آزمایش‌های پیش بالینی این واکسن به پایان رسیده و وارد فاز اول بالینی شده است.
وی اضافه کرد: البته برای تولید و عرضه انبوه این واکسن باید مرحله ۲ و ۳ بالینی آن نیز سپری شود و بعد از بررسی نهایی بین ۵ تا ۱۰ هزار داوطلب تست صورت بگیرد و اگر نتیجه آن مثبت بود اقدامات لازم برای تولید انبوه آن انجام شود.
بقایی با اشاره به اینکه توزیع جهانی واکسن کرونا از طریق سه شرکت معتبر در حال انجام است، تاکید کرد: سه شرکت مطرح داروسازی جهان موفق به دریافت مجوز اضطراری عرضه واکسن شده‌اند و توزیع این واکسن را به صورت محدود انجام می‌دهند.
مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر در دنیا این واکسن‌ها تزریق شود و مشکل خاصی بروز نکند، این شرکت‌ها مجوز تولید انبوه واکسن خود را پیدا می‌کنند و به این ترتیب دنیا می‌تواند به کنترل این بیماری امیدوار شود.
به گزارش ایسنا، عزیزاله شهبازی استاندار البرز یکم دی ماه گفته بود: دو مرکز تولید واکسن ویروس کرونا در کشور فعالیت دارد که هر دو در استان البرز مستقر و هم اکنون درحال انجام تست انسانی هستند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما