۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۲۰۵۳

دریافت‌کنندگان واکسن "کوو ایران" به ۱۰ داوطلب رسید

مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا اظهار داشت: واکسن کرونای ایرانی، امروز (۲۱ دی ) به ۳ داوطلب دیگر تزریق شد و تعداد دریافت کنندگان واکسن "کُوو ایران برکت" به ۱۰ داوطلب رسید.
دریافت‌کنندگان واکسن "کوو ایران" به ۱۰ داوطلب رسید
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر محمدرضا صالحی افزود: کمیته پایش داده و ایمنی مجوز تزریق واکسن ایرانی کرونا "کُوو ایران برکت" به ۷ داوطلبان مرحله سوم را صادر کرد و این کار امروز و فردا (یکشنبه  و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه) ادامه می یابد.
وی ادامه داد: اطلاعات ۷ داوطلب اول این مطالعه، روز گذشته تحویل کمیته پایش داده و ایمنی قرار گرفت و آنها مجوز تزریق مرحله سوم این مطالعه را صادر کردند.
وی ادامه داد: اگر مرحله سوم مطالعه آزمایش انسانی واکسن کرونا مورد تایید قرار گیرد اوایل هفته آینده تزریق واکسن به  ۱۴ داوطلب دیگر انجام می شود و در مرحله آخر هم ۲۸ داوطلب وارد این مطالعه می شوند و در صورت تایید وارد مرحله دوم آزمایش انسانی واکسن کرونا خواهیم شد.
صالحی اظهار داشت: نشانه استواری گام های محققان برای ساخت واکسن کرونا این است که دوز دوم واکسن ۳ داوطب اول این مطالعه سه شنبه این هفته تجویز خواهد شد.
وی ادامه داد: ۲ هفته پیش دوز اول واکسن ایرانی کرونا به ۳ داوطلب تزریق شد و هفته گذشته هم با تائید کمیته پایش داده ها و ایمنی، واکسن به  ۴ داوطلب دیگر هم تزریق شده است.
مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا به وضعیت عمومی ۷ داوطلب اول این مطالعه اشاره کرد و گفت: تاکنون عوارض جدی بر این داوطلبان حادث نشده و حال عمومی آنان خوب است.
وی با اشاره به اینکه به دلایل متعددی به موفقیت این طرح امیدوار هستیم، گفت: نتایج مطلوب در مطالعات پیش بالینی و انتخاب پلتفروم شناخته شده از جمله دلایل موفقیت این مطالعه است.  مطالعات حیوانی این مطالعه از نظر ایمنی زایی و عوارض پایین در حیوانات، بسیار موفقیت آمیز بوده است.
وی تاکید کرد: این پلتفروم برای ساخت واکسن های دیگر، بارها استفاده شده و به عبارتی بر روی انسان آزمایش شده و تقریبا یکی از ایمن ترین پلتفروم ها از نظر کاهش عوارض است.
صالحی بیان داشت: ممکن است ایمنی زایی این روش از سایر روش های ساخت واکسن کمتر باشد اما ضمن قابل قبول بودن ایمنی زایی این واکسن، عوارض کمتری را هم بوجود می آورد.
اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.
دومین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی همین واکسن روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه روی چهار داوطلب دیگر  صورت گرفت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما