۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۲۰۵۴

محمدبیگی: شایسته ملت ایران نیست که آزمایشگاهی برای تست واکسن‌ها باشد

یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تکیه بر توان دانشمندان داخلی در تولید ⁧‫واکسن‬⁩ را منطقی ترین و عقلانی ترین راه دانست و تاکید کرد که شایسته ملت ایران نیست که آزمایشگاهی برای تست واکسن‌های خارجی باشد.
محمدبیگی: شایسته ملت ایران نیست که آزمایشگاهی برای تست واکسن‌ها باشد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود در حمایت از واکسن داخلی کرونا نوشت:
« تکیه بر توان دانشمندان داخلی در تولید ⁧‫واکسن‬⁩ و در نهایت تولید مشترک آن با کشورهای دارای پیشینه مناسب در حوزه واکسن سازی، منطقی ترین و عقلانی ترین راه تامین واکسن ایمن و  اثربخش برای ملت عزت مند ایران است.
‏با رهنمود هوشمندانه رهبر انقلاب راه روشن‌تر از قبل خواهد بود، قطعا خرید واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه با توجه به پیشینه خصمانه آنها علیه ایران ممنوع است و در صورت لزوم، خرید از کشورهای خوش سابقه را دنبال می کنیم. در کمیسیون بهداشت و درمان به جد منویات رهبری عزیز را پیگیری می کنیم.
‏برخی از واکسن‌های غربی از جمله ⁧‫فایزر‬⁩ تاکنون عوارض زیادی داده و شایسته ملت ایران نیست که آزمایشگاهی برای تست این واکسن‌ها باشند. اگر این واکسن ها راهکار کنترل کرونا بود، بی شک نتیجه‌اش مهار ویروس در کشورهای پیشرفته غربی بود که در عمل چنین نیست.»
چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما