۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۰۵۶

ژاپن استفاده از رمدسیویر را برای مبتلایان خفیف به کرونا تایید کرد

ژاپن تصمیم گرفته است داروی ضد ویروس رمدسیویر را نه تنها برای درمان مبتلایان به کرونا که وضعیتشان وخیم است، بلکه برای درمان مبتلایان خفیف نیز مورد استفاده قرار دهد.
ژاپن استفاده از رمدسیویر را برای مبتلایان خفیف به کرونا تایید کرد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، تلویزیون ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد وزارت بهداشت این کشور ماه مه ۲۰۲۰ / اردیبهشت ۱۳۹۹/ اجازه تایید سریع این دارو برای درمان مبتلایان به کرونا را صادر کرد اما استفاده از آن اصولا محدود به بیمارانی می شد که به دستگاه تنفس مصنوعی یا دستگاه کمکی قلب و ریه (ECMO) وصل شده بودند.
این وزارتخانه می گوید: داده های بیشتری از استفاده آزمایشی از این دارو را از شرکت تولید کننده آن دریافت کرده است و کارایی آن را برای درمان مبتلایان به کرونا که وضعیتشان وخیم نیست نیز تایید کرده است. بدین ترتیب، رمدسیویر برای درمان بیماران مبتلا به ذات الریه با علائم خفیف نیز در دسترس خواهد بود.
نوامبر گذشته، /آبان ۱۳۹۹/  سازمان جهانی بهداشت توصیه می کرد که از این دارو برای درمان بیماران بستری شده مبتلا به کرونا استفاده نشود. این سازمان گفته بود رمدیسیور هیچ تاثیر مهمی بر پیشگیری از مرگ یا کوتاهتر شدن طول دوره درمان ندارد.
اما وزارت بهداشت ژاپن می گوید شیوه نامه سازمان جهانی بهداشت بر ارزیابی این وزارتخانه از این دارو تاثیر گذار نیست.
روز شنبه، تعداد کل جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در ژاپن از چهار هزار نفر فراتر رفت. تا کنون نیز ۲۸۶ هزار تن در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.
 
مرجع : تلویزیون ژاپن
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما