کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دیدار همتی و وزیر بهداشت ساحل عاج در ابیجان عنوان شد:

هلال‌احمر ایران به ساحل عاج و منطقه غرب آفریقا دارو صادر می‌کند

هلال احمر , 24 دی 1399 ساعت 12:08

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر سلامت و بهداشت عمومی ساحل عاج اعلام کرد: هلال‌احمر ایران به ساحل عاج و منطقه غرب آفریقا دارو صادر می‌کند.


به گزارش پایگاه خبری خبر دارو، کریم همتی در دیدار با باآئوله اوژن آکا وزیر سلامت و بهداشت عمومی ساحل عاج با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: باید علاوه بر تقویت برادری و دوستی، پیام دوستی هم میان دو کشور خوانده شود.
وی با تاکید بر حمایت وزیر بهداشت ساحل عاج از درمانگاه هلال‌احمر ایران بیان کرد: داروها با کنترل و تشریفات وارد ابیجان خواهند شد، همچنین هلال‌احمر ایران در تامین تجهیزات و زیرساخت‌های پزشکی نیازمند همراهی و همکاری این وزارت‌خانه در ساحل عاج است.
وزیر سلامت و بهداشت عمومی ساحل عاج نیز ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: ایران از جمله کشورهای دوست ساحل عاج است و سفارت ایران در این کشور تلاش می‌کند در همه موضوعات همراه وزارت بهداشت ساحل عاج باشد.
باآئوله اوژن آکا با اشاره به بازدیدهایی که پیش از این از مرکز درمانگاه تخصصی جمعیت در ابیجان داشته است بیان کرد: همکاری ایران و ساحل عاج نقطه عطف تاریخی همکاری‌ها میان دو کشور به شمار می‌رود و سفر دکتر همتی به این کشور موجب تحکیم روابط هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت ساحل عاج خواهد شد.
وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی هلال‌احمر در مرکز پلی‌کلینیک تخصصی ایران در ابیجان بیان کرد: از ارائه خدمات بسیار ضروری ایران برای مردم محروم و نیازمند در مناطق حاشیه‌نشین ابیجان قدردانی می‌کنم.
وزیر بهداشت ساحل عاج گفت: ساحل عاج علاقه‌مند است از همه خدمات ایران بهره‌مند شود، براین اساس می‌توان با همکاری بیشتر زمینه‌های حضور و فعالیت هلال احمر ایران در ساحل عاج به خصوص در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی را فراهم کرد.
باآئوله اوژن آکا همچنین افزود: اخیرا سازمانی در وزارت بهداشت برای تسهیلات واردات دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده است که پلی‌تکنیک هلال‌احمر ایران در ابیجان می‌تواند طی همکاری و رایزنی با این سازمان نسبت به واردات دارویی ایرانی و ارائه آن در ساحل عاج و منطقه غرب افریقا اقدام کند.
باآئوله اوژن آکا تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای حضور نهادهای ایرانی از جمله جمعیت هلال‌احمر و همچنین ارتقای سطح همکاری ها و فعالیت‌ها در ساحل عاج خواهیم کرد.
اکنون دو بیمارستان و چندین پلی کلینک، دی کلینک و درمانگاه این جمعیت در ۱۴ مرکز درمانی هلال احمر در ۱۳ کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین به ارائه خدمات بشردوستانه درمانی، بهداشتی و امداد رسانی به مردم نیازمند مراجعه کننده به این مراکز می پردازند.
اکنون مراکز درمانی این جمعیت در ۱۳ کشور شامل آذربایجان(باکو)، افغانستان(زرنج و قندهار)، امارات متحد عربی(دبی)، بولیوی، ساحل عاج، ‌سیرالئون، غنا، کنگو، کنیا، لبنان، مالی، نیجر و اکوادور در حال ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه بهداشتی به افراد محروم و کم برخوردار است.
تحکیم روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها یکی از اهداف جمعیت هلال احمر برای تاسیس مراکز درمانی در کشورهای خارجی است.
 نکته مهم در تاسیس این مراکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور این مطلب است که همه این مراکز خودگردان هستند و درآمد خود را با پذیرش بیماران و ارائه خدمات درمانی، توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی در کشورهای یادشده به دست می آورند و خودکفا هستند.
 


کد مطلب: 2074

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2074/هلال-احمر-ایران-ساحل-عاج-منطقه-غرب-آفریقا-دارو-صادر-می-کند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir