۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۲۱۱۴

نمکی: نگران چرخش کرونا هستیم/نخستین محموله واکسن های وارداتی بزودی وارد کشور می‌شود/رهبر انقلاب منعی در استفاده از واکسن خارجی نداشتند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نگران چرخش ویروس کرونا هستیم و اگر موج جدید شیوع ما را گرفتار کند، عذاب و سختی‌های به مراتب خطرناک‌تر از قبلی را باید تحمل کنیم.
نمکی: نگران چرخش کرونا هستیم/نخستین محموله واکسن های وارداتی بزودی وارد کشور می‌شود/رهبر انقلاب منعی در استفاده از واکسن خارجی نداشتند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، سعید نمکی روز یکشنبه در همایشی که با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در ستاد راهور برگزار شد، افزود: مقابله با ویروس کرونا و رساندن تلفات آن به عدد دو رقمی دستاورد بزرگی بود اما همچنان نگران هستم این  دستاورد تبدیل به طوفان شود که اداره آن به سختی انجام می شود. این موج جدید اگر ما را گرفتار کند عذاب و سختی های آن به مراتب خطرناک تر از قبلی است زیرا بسیار پیچیده است و هر لحظه شکل خاصی از خود بروز می دهد که با شکل قبلی و علامت ها متفاوت است به همین دلیل باید هوشمندانه عمل کرد.
وی اضافه کرد: در بازی شطرنج با این ویروس، نمی شود لحظه ای غفلت کرد به همین دلیل نگران سفرهای آینده هستیم. یکی از دغدغه های اصلی، سفر به جنوب کشور است، وقتی به چرخش درآید این ویروس خیلی خطرناک می شود انگلیسی ها دروغ می گفتند که ۷۰ درصد قدرت انتقال دارد، این ویروس هم بیماری زایی و مرگ زایی بسیار بالایی دارد، این فقط در اروپا نیست در هر اقلیمی می تواند اتفاق بیفتد حتی اگر همه راهها را کنترل کنیم.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه مرزها و ورودی ها را شبانه روز کنترل می کنیم اما به این معنا نیست که توان کنترل را با توجه به تنوع قوم و ژنتیک و رفتاری ها اجتماعی داریم. بروز این ویروس در درون مرزها پدیده غیر منتظره ای نیست انچه می توان ما را گرفتار می کند چرخش ویروس از کردستان به بندرعباس، بندرعباس به خراسان شمالی است، باید به شدت مسافرت ها کنترل شود.
نمکی افزود: در این شرایط  پلیس راهور بیشتر اذیت می شود که از آنها عذرخواهی می کنیم و مجبور هستیم بر اجرای پروتکل ها  سختگیری و پافشاری کنیم، نمی توانیم سلامت مردم و مصالح نظام را د نظر نگیریم. امروز آبروی جمهوری اسلامی در گرو مدیریت کرونا است و این حماسه فقط برای وزارت بهداشت نیست برای ایران اسلامی است و کسی که آبروی ایران را بخواهد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و با متخلفان برخورد کند.
وی ادامه داد: امروز برای ایران بزرگترین حماسه شکست کرونا است. آمار تلفات کرونا پیش از این به حدود ۵۰۰ نفر رسیده بود و  شبکه های بیرون فضایی راه انداخته بودند، به عنوان سرباز معتقد به این نظام  نمی توانیم به اندکی پروتکل شکن ها اجازه دهیم آبروی نظام را زیر سئوال ببرند در برایر پروتکل شکن ها ایستاده ایم زیرا هیچ مصلحت و آبرویی بالاتر برای وزارت بهداشت سرکوب این ویروس نیست.
نمکی با اشاره به روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا افزود: اکنون بایدن آمده تا تاوان توان بی خردی کسی را بپردازد و میلیاردها دلار برای مهار کرونا در نظر گرفته، اما از سهم صندوق یک میلیارد داریم که با این خزانه تهی که داریم کرونا را مدیریت کردیم و در کنار پلیس نمی گذاریم این دستاورد مخدوش شود و تردید ندارم روزهای خوش تری در پیش رو است.

نخستین محموله واکسن های وارداتی بزودی وارد کشور می‌شود

وزیر بهداشت گفت: منابع واکسن را تامین کرده ایم و در روزهای اینده اولین محموله واکسن های وارداتی را از منابع مورد اعتماد وارد کشور می کنیم و برای گروه های آسیب پذیر تزریق خواهد شد. دانشمندان داخلی نیز در این زمینه در تلاش هستند و در آینده نزدیک مرکز تولید واکسن در جهان خواهیم بود.
نمکی ادامه داد: ناجا به گستره ایران و حتی بیرون از مرزها در جایگاه های مختلف خدمت می کند که حتی نقش آنها پیدا نیست. مرزبانان غیور ناجا در یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از شمال غرب و ارتفاعات قندیل تا شاهرود و جنوب شرق کشور که زندگی هراسناک می شود، خدمت می کنند. خود را مدیون پلیس می دانیم و به عنوان شهروند دست بوس آنها هستم.
وزیربهداشت افزود: یکی از کارهای  بزرگ در مبارزه بی امان و نفس گیر با کرونا به عنوان حماسه ملی، همکاری پلیس در همه عرصه ها با وزارت بهداشت بود. پلیس ایران با سایر کشورها باید متفاوت باشد که هست، همان طور که امام(ره) فرمودند این پلیس متفاوت است چون این پلیس حق ندارد سیلی به گوش زندانی محکوم به اعدام بزند و پیرو امیرالمومنین(ع) است.
نمکی ادامه داد: از طرف همکارانم تشکر و سپاس را به شما اعلام می کنم و تا زنده هستیم یاد این همدلی ها بوده و در تاریخ ایران ثبت می شود، حتی اگر ثبت نشود خاطره آن در این سرزمین ثبت خواهد شد که این حماسه بی بدیل بود، همدلی و رفاقت و همراهی مردم در کنار یکدیگر ثابت کرد که کارهای بزرگ را به راحتی می توان مدیریت کرد چون این مردم در هشت سال دفاع مقدس به گونه ای مقاومت کردند که حتی یک میلیمتر از سرزمین را روی میز مذاکره نگذاشتند.
نمکی تاکید کرد: در اوج تحریم که دشمن می خواست ما را در کرونا گرفتار ببیند و همه تجهیزات رسانه ای خود را بسیج کرد،
مردم حماسه آفریدند. تلفات کرونا در ایران روز گذشته به ۷۰ نفر رسیده در حالی که در انگلیس ۱۷۲۰ است و جای تاسف دارد، برای مرگ همه در دنیا غصه می خوریم حتی اگر خبیث ترین افراد آن کشورها سردار ما را ترور کنند برای مردمانشان غصه می خوریم. انگلیس که از بزرگترین کشورهای اقتصادی دنیا است به این اندازه مرگ و میر دارد.
نمکی گفت:‌ عزاداری مقام معظم رهبری در حسینیه جماران برای امام حسین (ع) دو نکته داشت. اول اینکه به مردم بگویند عزاداری برای سیدالشهدا(ع) به این شکل باید باشد در شراط کرونایی و دیگر اینکه در بیرون از کشور بدانند تشیع بر مبنای خرد است و بی خردی جزئی از تشیع نیست. امروز روزی است که بیماری کرونا را می خواهیم مدیریت کنیم. مقام معظم رهبری از جامعه پزشکی و پرستاری و خطاهای با بزرگ منشی به نیکی یاد کردند.
وزیر بهداشت به اقدامات ناجا اشاره کرد و گفت: ناجا از اولین روزها تا روزهای سخت که موج سنگین بیماری بود و مردم وحشت داشتند و به سمت بمب آلوده به ویروس می رفتند از پلیس کمک خواستیم تا مردم را از بیمارستان ها دور کنیم.در فضای مجازی جز مظلوم ترین کشورهای جهان بودیم، هم با کرونا باید می جنگیدیم و صحنه های مختلفی را در فضای مجازی پخش می کردند که ناجا به همکاری امد و از ما در برابر این هجمه ها حفاظت کرد.
در ادامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین درحاشیه بازدید از پلیس راهور ناجادرجمع خبرنگاران اظهار کرد: برای واکسیناسیون گروه‌های پرخطر برنامه‌هایی داشتیم و رهبرمعظم انقلاب منعی برای واکسیناسیون با واکسن خارجی مورد تایید قبل از تولید واکسن داخلی نداشتند.
 نمکی با بیان اینکه یکی از ابعاد سخت کار مدیریت ترددها است، افزود: برای واکسیناسیون گروه‌های پر خطر برنامه‌هایی داریم که طبق آن پیش خواهیم رفت.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی منعی برای واکسیناسیون با واکسن خارجی مورد تایید قبل از تولید واکسن داخلی نداشتند.
وزیر بهداشت گفت: پیشنهادات در خصوص محدودیت‌ها برای ایام نوروز به ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد رفت و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما