۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۱۲۲
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

ایران ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا از کشورهای قابل اعتماد وارد می کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: واردات ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از کشورهای خارجی قابل اعتماد و مورد تایید در دستور کار است.
ایران ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا از کشورهای قابل اعتماد وارد می کند
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، «حسینعلی شهریاری» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان ساوه، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری واردات واکسن فایزر تولید کشورهای انگلستان، فرانسه و آمریکا ممنوع است اما اجازه ورود واکسن مطمئن از دیگر کشورهای خارجی قابل اعتماد صادر شده است.
وی بیان کرد: مسئولیت واردات واکسن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی است که برای این منظور تاکنون ۵۲ میلیون دلار به عنوان پیش ‌پرداخت برای واردات این محصول درمانی به طرف های خارجی پرداخت شده است و طبق برنامه تا پایان ماه جاری وارد کشور خواهد شد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی واکسن‌ها به دلیل اینکه سپری نکردن فعالیت‌های بالینی،  تلفات بسیاری را به همراه داشته اند.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: از زمان تشکیل مجمع خیرین سلامت در کشور افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان هزینه شده است.
به گفته شهریاری، مجمع خیرین سلامت همچنین ساخت ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای را هدف‌گذاری کرده است و برای تحقق این برنامه لازم است که مسئولان نیز مشارکت جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: ساخت آزمایشگاه غذا و دارو در شهرستان ساوه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل چنین پروژه هایی با ماهیت سلامت محور باید از ظرفیت خیرین استفاده بهینه صورت گیرد.
به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون،  خیرین سلامت کشور در طرح کمک مومنانه معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مشارکت داشته‌اند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به شهرستان های ساوه و زرندیه علاوه بر افتتاح پایگاه اورژانس جاده ای شهر زاویه از روند ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه و همچنین آزمایشگاه غذا و داروی این شهرستان بازدید کرد.
 خدمات بهداشتی و درمانی برای شهرستان های ساوه و زرندیه با جمعیتی معادل ۴۰۰ هزار نفر در قالب پنج بیمارستان ارائه می شود و برای جبران کاستی های این حوزه، وزارت بهداشت و درمان با کسب موافقت ماده ۳۲ از دولت، پروژه ساخت یک مرکز درمانی با ظرفیت ۲۵۰ تخت را در ساوه آغاز کرده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما