۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۱۵۰

تفاهم نامه کارآزمایی بالینی واکسن کرونا موسسه رازی امضا شد

تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران به امضای روسای موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و دانشگاه علوم پزشکی ایران رسید.
تفاهم نامه کارآزمایی بالینی واکسن کرونا موسسه رازی امضا شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به منظور آغاز کارآزمایی بالینی فازهای یک و ۲  واکسن کرونا ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  با حضور دکتر علی اسحاقی رییس موسسه رازی و دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران منعقد شد.
براساس این تفاهم نامه گروهی از محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) فرایند کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ساخت موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی را انجام‌خواهند داد.

واکسن «رازی کوو پارس» پاسخگوی جهش‌های ویروس‌ کرونا خواهد بود

رییس موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونای متعلق به موسسه رازی گفت: این واکسن پروتئین نوترکیب اسپایک ویروس کووید ۱۹ است و مطالعات آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شد.
دکتر علی اسحاقی با اشاره به دریافت مجوز کمیته ملی اخلاق برای تست روی انسان افزود: یک بچ از واکسن نیز تولید شده و باید به تایید سازمان غذا و دارو برسد تا مجوز آزمایش انسانی برای ما صادر شود.
وی اظهار داشت: به محض دریافت مجوز ثبت نام از داوطلبان در سایت موسسه آغاز خواهد شد و طبق معیارهایی که موسسه رازی هیچ دخالتی در آن ندارد، تیم کارآزمایی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران تعیین و کارآزمایی بالینی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با راهبری این دانشگاه ۲ یا سه هفته آتی آغاز می شود.
اسحاقی تصریح کرد: تا امروز تلاش کردیم به دور از هیاهو و فضاهای سیاسی و رسانه ای، کار  علمی را پیش ببریم تا بتوانیم واکسنی مفید برای مردم بسازیم.
رییس موسسه رازی ساخت این واکسن را کاری بزرگ خواند و گفت: این کار دانش فنی ارزشمندی را به کشور در حوزه واکسن سازی اضافه کرد و امیدواریم بستری برای توسعه صنعت واکسن کشورمان باشد.
اسحاقی با اشاره به استقلال کامل موسسه رازی در ساخت این واکسن گفت: پروژه ساخت واکسن «رازی کوو پارس» به صورت مستقل و صرفا توسط محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی انجام شده و امید است نتیجه بخش باشد.
رییس موسسه رازی درباره اثر این واکسن بر روی جهش های ویروس کرونا تصریح کرد: بخشی از ویروس که به عنوان کاندید واکسن انتخاب شده جهش پیدا نمی کند و در بخش های دیگر نیز چنانچه جهش پیدا کند مشکلی پیش نخواهد آمد و آن را پوشش می دهد.

در کنار موسسه رازی خواهیم بود

دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر است در فاز آزمایش انسانی واکسن کرونای موسسه رازی با موسسه معتبر و ارزشمند کشورمان(رازی ) همکاری کند. 
وی گفت:در دانشگاه علوم پزشکی ایران به طور کامل توسط محققان و بیمارستان ها و خدمات سلامتی که در اختیار داریم در بخش های مورد نیاز در کنار موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خواهیم بود. 
کوهپایه زاده با اشاره به این که تلاش می کنیم آزمایشات انسانی فاز های اول و دوم این واکسن به سرعت انجام و وارد فاز سوم تست انسانی شویم، افزود: امید است بتوانیم هر چه سریع تر با گستره ای بیشتر این واکسن ارزشمند که محققان موسسه رازی به صورت کاملا بومی ساخته اند را در قالب همکاری مشترک بین ساختارهای تولید و تزریق پیش ببریم. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، یادآور شد: آزمایشات انسانی این واکسن طبق پروتکلی خاص بوده و پایه آن داوطلبانه است گرچه ملاحظاتی نیز وجود دارد که در نشست خبری پیش از آغاز کار اعلام خواهد شد.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۰۳ در منطقه حصارک کرج راه اندازی شد و تاکنون خدمات ارزشمندی در زمینه ساخت و تامین واکسن های انسانی و دامی در کشور انجام داده است.
این موسسه از مراکز معتبر علمی تحقیقاتی و تولید واکسن در جهان شناخته شده است.
 
مرجع : روابط عمومی موسسه رازی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما