۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۲۱۷۳

شانه ساز از قرارداد خرید ۲ میلیون واکسن کرونا از روسیه گفت

رییس سازمان غذا و دارو به قرارداد خرید واکسن از روسیه اشاره کرد و گفت: به طور کلی قرارداد ما با طرف روس برای دریافت واکسن اسپوتنیک وی ۲ میلیون عدد واکسن است.
شانه ساز از قرارداد خرید ۲ میلیون واکسن کرونا از روسیه گفت
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محمدرضا شانه ساز در گفت وگویی تلویزیونی افزود: اولین محموله واکسن روسی امروز وارد کشور شد و همکاران ما آن را در فرودگاه امام تحویل گرفتند و ورود این محموله نشان داد که قرارداد ما برای خرید این واکسن از روسیه اجرایی شده است.
وی توضیح داد که طبق این قرارداد محموله های بعدی بسرعت به ایران ارسال خواهد شد و ما خرید واکسن از سایر شرکت های بزرگ تولیدکننده واکسن کرونا در هند و چین را هم در دستور کار قرار داریم و با کوبایی ها نیز درصدد تولید مشترک این واکسن در کشور هستیم.
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هر فرد از این واکسن ۲ دوز دریافت می کند، ادامه داد: گروه‌هایی که اکنون در اولویت هستند، واکسن را دریافت خواهند کرد.
شانه ساز گفت که محموله‌های بعدی هم طی یکی دو ماه آینده از بقیه سبد منابع وارداتی دریافت خواهد شد تا به تولید داخلی خودمان در حجم و تعداد مورد نیاز برسیم.
رییس سازمان غذا و دارو افزود که فقط واردات واکسن کرونای روسی را در دستور کار نداریم، بلکه  منابع مطمئن و معتبر دیگری هم هستند که آن ها را شناسایی کردیم.
شانه ساز یادآورشد:  تلاش‌مان این است که واکسن کرونا حتما در سامانه «تی تک» ثبت شود تا بدانیم هر فردی کدام یک از این واکسن ها را دریافت کرده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما